سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه گذاری اقتصادی و تامین گاز طبیعی موضوع دیدار رئیس جمهور چین با همتایان خود

رئیس جمهور چین در حاشیه افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی با روسای جمهور قزاقستان، صربستان و مصر دیدار کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در حاشیه افتتاحیه بازیهای المپیک زمستانی با «قاسم ژومارت توکایف»، رئیس جمهور قزاقستان، الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر دیدار کرده و  با آنها در خصوص سرمایه گذاری زیرساختی مرتبط با «ابتکار کمربند و جاده» و همکاری در مبارزه علیه شیوع ویروس کرونا گفت‌وگو کرد.

وی همچنین به «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان گفت که دو طرف باید همکاری خود را در زمینه تامین گاز طبیعی به چین تعمیق بخشند.

گفتنی است پیش از این رسانه های خبر اعلام کردند بر اساس بیانیه مشترکی که پس از دیدار روز جمعه شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه منتشر شد، مسکو با هر شکلی از استقلال تایوان مخالفت کرده است. چین نیز اعلام کرد از مخالفت روسیه با گسترش بیشتر ناتو حمایت می‌کند. 

همچنین کاخ کرملین از امضای قراردادی میان شرکت گازپروم روسیه و شرکت ملی نفت چین (CNCP) برای صادرات ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز روسیه به چین خبر داد.

روزنامه دیلی تلگراف نوشت بیانیه مشترک مسکو و پکن که در نتیجه سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به چین با  شی جین پینگ، همتای چینی‌اش به تصویب رسید، نماد گذار به ساختار کاملا متفاوتی از روابط بین الملل است.

بنا بر نوشته دیلی تلگراف، برگزاری این دیدار آن هم در لحظه‌ای که تنش‌های بین المللی علیه مسکو افزایش پیدا کرده، آغازگر ورود به یک عصر ژئوپلیتیکی جدید است. از این پس، سلطه جهانی غرب به رهبری آمریکا دیگر امری مسلم انگاشته نخواهد شد و قابل تحمل نیست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.