سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جولان امیکرون و غصه هایش در خراسان جنوبی

سویه امیکرون ویروس کرونا همچنان در حال گسترش است و تعداد زیادی از مناطق خراسان جنوبی این سویه را تجربه کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - ۲۹ دی ماه امسال بود که سویه جدید ویروس کرونا با نام امیکرون وارد خراسان جنوبی شد.

در ابتدای ورود این سویه به خراسان جنوبی، ۷ مبتلا به امیکرون در استان شناسایی شدند و زنگ خطر در خراسان جنوبی به صدا در آمد.

حالا با شیوع این سویه در جای جای استان، ۹ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا قرار دارند و ۲ شهر هم وضعیت زرد دارند.

کرونا گسترش می یابد

با شیوع این سویه در خراسان جنوبی، کارشناسان بهداشتی برای گسترش آن در شهرستان‌های با وضعیت زرد هم هشدار داده اند.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در شهرستان‌های بیرجند، طبس، فردوس و سرایان تعداد موارد کرونا مثبت بیشتر است.


بیشتر بخوانید


او گفت: تا پایان هفته در تمامی شهرستان‌های استان سویه امیکرون گسترش پیدا می‌کند.

یک نفر امیکرون داشته باشد، همه کرونایی هستند

یکی از شهروندان بیرجندی می‌گوید: به دلیل حضور در مراسم عروسی به کرونا مبتلا شده ام و فرزندم نیز که به مشهد سفر کرده بود، به این سویه مبتلا شده است.

او می‌گوید: نگران این هستم که سایر اعضای خانواده ام نیز به امیکرون مبتلا شوند و به همین دلیل قصد دارم خود را در خانه قرنطینه کنم.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا در خراسان جنوبی گفت: اگر در خانواده‌ای تعدادی از افراد علائم سرماخوردگی دارند، با مثبت شدن آزمایش کرونای یکی از آن‌ها سایر اعضا نیازی به انجام آزمایش ندارند و می‌توانند قرنطینه خانگی را شروع کنند.

علاوه بر قرنطینه خانگی باید با تزریق واکسن کرونا علی الخصوص دُز سوم قبل از ابتلا به بیماری کرونا، جلوی ابتلا به این مرض را گرفت.

در شبانه روز گذشته هزار و ۱۵۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شدند و مورد جدیدی از فوت ناشی از ابتلا به این بیماری در استان ثبت نشد.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.