دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی از احتمال گسترش امیکرون در همه شهرستان‌های استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - شریف زاده گفت: پیش بینی می‌شود روز‌های آینده تعداد موارد بیشتری از بیماران کرونایی مبتلا به سویه امیکرون در بیمارستان‌های استان بستری شوند که دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تمهیدات لازم را فراهم کرده است.

او گفت: در حال حاضر در شهرستان‌های بیرجند، طبس، فردوس و سرایان تعداد موارد کرونا مثبت بیشتر است؛ تا پایان هفته در تمامی شهرستان‌های استان سویه امیکرون گسترش پیدا می‌کند.

شریف زاده گفت: اگر در خانواده‌ای تعدادی از افراد علائم سرماخوردگی دارند، با مثبت شدن آزمایش کرونای یکی از آن‌ها سایر اعضا نیازی به انجام آزمایش ندارند و می‌توانند قرنطینه خانگی را شروع کنند.

در چند روز گذشته آموزش مجازی تنها در شهرستان‌های فردوس، بیرجند و طبس برقرار بود که از دیروز ۶ شهرستان دیگر هم آموزش مجازی را در پیش گرفته اند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: با تغییر وضعیت کرونا در شهرستان‌های سرایان، درمیان، سربیشه، نهبندان، قاین و بشرویه آموزش در این شهرستان‌ها نیز به صورت مجازی ادامه دارد.

شریف زاده گفت: هم اکنون تنها دو شهرستان فردوس و زیرکوه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند که آموزش در این شهرستان‌ها همچنان به صورت حضوری است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار