سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح سه واحد تولیدی در سنندج

در سومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر سه واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیارد ریال در شهرک صنعتی شماره یک سنندج افتتاح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - در سومین روز از آغاز دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران طرح‌ها و پروژه‌هایی در استان کردستان همزمان با سراسر کشور به بهره‌برداری رسید.

سه پروژه صنعتی در شهرک صنعتی شماره یک سنندج امروز با حضور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان و جمع دیگری از مدیران این سازمان افتتاح شد.

این سه واحد فعالیت تولیدی بیش از یک سال است که کار تولید خود را آغاز کردند و، ولی چند ماهی است که پروانه صنعتی آن‌ها صادر شده است و برهمین اساس جزو واحد‌های قابل افتتاح در این ایام الله قرار گرفتند.

سرمایه گذاری بیش از ۴ هزار میلیارد ریال طی یک سال اخیر

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در حاشیه بازدید این از واحد‌ها گفت: از بهمن ماه سال گذشته ۱۲۰ فقره پروانه بهره‌برداری واحد صنعتی در استان با سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال صادر شده است.

محمد دره‌وزمی میزان اشتغالزایی این واحد‌ها را یک هزار و ۶۰۰ نفر خواند و گفت: یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال هم تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه درگردش به این واحد‌ها طی این مدت پرداخت شده است.

او با اشاره به افتتاح سه واحد تولیدی در شهرک صنعتی شماره یک سنندج گفت: سرمایه گذاران این سه واحد از سرمایه شخصی خود اقدام به تولید کردند و تاکنون تسهیلاتی دریافت نکرده اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان می گوید: از این سه واحد، ۲ واحد در محل استیجاری مستقر شدند که این واحد‌ها را برای دریافت زمین در شهرک صنعی سرنجیانه به شرکت شهرک‌های صنعتی استان معرفی کردیم.

به گفته دره‌وزمی: ظرفیت انسانی توانمند و وجود جوانان تحصیل کرده در واحد‌های تولیدی انگیزه و شور فعالیت را در مدیران افزایش می‌دهد چرا که با حضور این افراد می‌توانیم شاهد رونق تولید باشیم.

اشتغال ۵۶ نفر در سه واحد تولیدی شهرک صنعتی سنندج

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان  گفت :نخستین واحدی که در شهرک صنعتی شماره یک سنندج افتتاح شد؛ واحد تولید البسه بیمارستانی بود که با سرمایه گذاری حدود ۱۰ میلیارد ریال کار را آغاز کردند.با ایجاد این واحد برای ۲۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.

پیمان الماسی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید این واحد در سال ۱۰۰ هزار دست البسه بیمارستانی است،می گوید: هر حمایتی که لازم باشد از واحد‌های تولیدی در استان خواهیم داشت.

او در ارتباط با دومین واحد تولیدی افتتاح شده هم گفت: شرکت درب و پنجره ماهان با تولید سالانه ۲۸۰ تن انواع درب و پنجره پی وی سی فعالیت خود را در این شهرک صنعتی آغاز کرده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان میزان اشتغالزایی این واحد را ۱۵ نفر خواند و گفت: ۳۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری از محل آورده شخصی در این واحد انجام شده است.

الماسی می گوید: برای توسعه خط تولید و احداث ساختمان جدید درخواست تسهیلات کردند که از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ آنرا تامین خواهیم کرد.

سومین واحد افتتاح شده امروز هم شرکت تیوان حرفه صدرا فن تولید کننده انواع لنت ترمز خودرو‌های سواری بود؛ واحدی که ۷۰ درصد شاغلان آنرا جوانان فارغ التحصیل مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های برق، مکانیک، ساخت و تولید و مدیریت بازرگانی تشکیل داده بودند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان ظرفیت اسمی سالانه این واحد را ۱۵۰ هزار دست لنت ترمز خواند و گفت: در این واحد به طور مستقیم برای ۱۴ نفر شغل ایجاد شده است و هفت نفر هم به عنوان بازاریاب برای این واحد کار می‌کنند.

الماسی با اشاره به اینکه ۶ نوع لنت ترمز خودرو سواری در این واحد تولید می‌شود، گفت: ۴۰ میلیارد ریال در این واحد هم سرمایه‌گذاری انجام شده است.

به گفته او: در حال حاضر پنج واحد تولیدی در کردستان در زمینه تولید لنت ترمز خودرو وجود دارد که از این تعداد چهار واحد در شهرستان سقز و یک واحد هم در سنندج مستقر است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.