سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

بیش‌از ۱۲میلیارد تومان صرف ارائه خدمات درمانی به بیماران غیرایرانی شده است

هاشمی گفت: بیش‌از۱۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ فقط در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه صرف ارائه خدمات درمانی به بیماران غیرایرانی شده که عمدتا اتباع کشور دوست و برادر افغانستان هستند.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در نشست با نماینده سازمان بهداشت جهانی با بیان اینکه خدمات بهداشت به طور همزمان به جمعیت ایرانی و اتباع غیرایرانی ارائه می‌شود گفت: بیش‌از۱۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ فقط در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه صرف ارائه خدمات درمانی به بیماران غیرایرانی شده که عمدتا اتباع کشور دوست و برادر افغانستان هستند.

 سید محمد هاشمی شهری  گفت: اگر به خانه‌های بهداشت روستایی، پایگاه‌های بهداشت شهری و مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی استان سیستان و بلوچستان مراجعه کنید خواهید دید که خدمات مادر و کودک، واکسیناسیون، بیماریابی سل، مالاریا و سایر مسائل بهداشتی به طور همزمان، برابر و رایگان به جمعیت ایرانی و مهاجران غیرایرانی ارائه می‌شود و همکاران ما طلاعات خانوار و زیج‌های حیاتی را برای جمعیت ایرانی و غیرایرانی تکمیل می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های ابتدایی جنگ در کشور افغانستان سازمان‌های خیریه بین‌المللی بخشی از هزینه‌های سلامت اتباع غیرایرانی را تامین می‌کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بیان کرد: بعد از پایان اشغال افغانستان توسط شوروی سابق، این سازمان‌ها استان را ترک کردند اما اسکان و تردد اتباع کشور افغانستان عملا ادامه دارد و هزینه‌های سلامت این افراد عموما توسط نظام بهداشت و درمان جمهوری اسلامی ایران تامین می‌شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.