سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

۱۷۹ هکتار از اراضی در شهر‌های اطراف پایتخت رفع تصرف شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: طی ۹ ماه حکم اجرایی بیش از ۶۱ هکتار از اراضی برای رفع تصرف صادر و ۱۷۹ هکتار هم در شهر‌های اطراف تهران آزاد سازی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - آقای خلیل محبت خواه گفت: با همکاری دستگاه‌های قضائی و برای جلوگیری از تصرف اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ۱۳۵ فقره به مساحت ۶۱.۵ هکتار به ارزش ۵۵۰۰ میلیارد تومان اجرای احکام قضائی برای رفع تصرف آن‌ها صادر شده است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در ۹ ماه امسال ۳۰۰ فقره اراضی به مساحت ۱۷۹ هکتار به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان رفع فوری تصرف شده است.

او می‌گوید: به  تمامی زمین خواران این هشدار را می‌دهیم که به هیچ عنوان در بحث زمین خواری و تصرف اراضی کوتاه نخواهیم آمد.

در شهر‌های اطراف تهران از جمله گیلاوند، دماوند، فیروزکوه و اسلام شهر شاهد تصرف اراضی و ساخت و ساز‌های غیر مجاز بوده‌ایم. به دنبال هشدار‌های اداره راه و شهرسازی استان تهران و همچنین همکاری دستگاه‌های قضائی بخش عمده‌ای از این اراضی آزاد و ساختمان‌ها تخریب شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
منصور
۱۰:۰۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
این مبارزه با فساد مقامات // مثل دانش اموزی میمونه که 42 ساله مشق هایش را ننوشته // حالا چطوری 42 سال مشق بنویسه ؟؟
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
ازچه کشوری رفع تصرف شده؟!؟
ناشناس
۰۷:۳۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
هنوز بسیاری مانده و خودتان میدانید .. هکتارها به افرا دولتهای قبلی هبه شده و........
علی
۰۷:۱۶ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
درود بر اقتدار دولت
بعدش نوبت اختلاص گرهاست که درو کنید
بعد خودروساز ها را مجازات کنید
بعد مسکن خواران را ادب کنید
و اگر با جیب مردم هم کاری نداشته باشید
دروغ هم نگویید
مردم به دولت اعتماد کامل خواهند کرد
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
تصرف وقتی سند داری مفهومی ندارد تازه به کسی که این همه پول خرج کرده باید جواب بدی چون از نظر خودش قانونی بوده مثل طبقاتی که در تهران میسازن میرن پول میدن!!
شما به جای رفع تصرف برو یه مسئولین که اجازه دادن و خیلی ها هم شاید هنوز در قدرت باشن گیر بده که چرا ........

آزاد سازی سواحل هرچی نشون دادید برای نظامیان و خودی ها بود(نه همه اش ولی خیلی هاش) این یهنی 40 سال هیچکس هیچ چیزی نگفته یعنی کسانی که الان دنبال آزاد سازی هستند دیروز کجا بودند ؟؟
منصور
۱۰:۰۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
ok
ناشناس
۲۲:۱۰ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
اخی مردم خونهاشوم خراب شد ولی صدا هیچکس در نیومد. مردم بی سرپناه تو زمستون سیاه .
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
توی پارک های جنگلی استان تهران هم زمین خواری هست؟
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
زمین های که دارای سندمنگوله داربوده وسازمان محیط زیست تصرف کرده چی؟؟!!!! ، شامل اون هم میشه!؟!!! چه طوری ازدست دولت بگیریم!؟! لطفا پاسخگو باشید!!؟ ؟؟
جعفر شجاعی
۱۷:۴۳ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
شهرستان فسا شهرک طالقانی کاملا حریم رودخانه اصلی شهرک طالقانی تصرف کردن و تبدیل به واحد مسکونی کردن حتی کوچه های عریض هم باریک کردن و تبدیل به واحد مسکونی کردن چرا شهرداری فسا اقدام نمیکند کاملا رودخانه اصلی شهرک طالقانی تصرف شد الان ده سال گذشته
م
۱۷:۵۰ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
اصلا باعث بی نظمی و بدبختی شهرها و هرج و مرج ها شهرداری ها بخصوص شوراهای شهر و پلیس های ساختمانی هستند
م
۱۷:۲۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
ی محقق و گزارشگری هم بره جاده اتشگاه برغان علی الخصوص تفرجگاه عسل و متعلقات!! تحقیق کنه ببینه برای چه کسی است بر چ حسابی منابع ملی شده برای یک نفر ما زمین کشاورزی چند صد ساله داریم البته زیاد نیست سند منگوله دار اب چاهش و ابفا ضبط کرده حتی نمیگذارند 4 تا درخت مو بکاریم با هزینه خودمون !!!!! 200 هکتار زمین های درجه یک کشاورزی. مردم چندین ساله تبدیل شده به زمین موات نمیدونم نقشه. شون چی هست ?
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
فامیل ما جانبازه، قشنگ رفت یه زمین کشاورزی رو تغییر کاربری داد ۴۰۰۰ متر، دیوار سه متری هم کشید، هیچ گسی هم کاریش نداره، تو شهریار، ده ملا
م
۱۷:۱۸ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
اوهه ازینا زیاده البته اونطرف ازینا بوده که سرباز بوده تیر از بغلش رد شده وگرنه ادم داریم جانباز نمیره ی نامه بگیره!!! ولی ادم داریم به لطف ی نفر برادر و عمه و خالش هم زمین دار و ملک دار و مجوز دار کرده
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
آگه به هر ایرانی یه قواره زمین بدهند دیگه کسی زمین خوار نمی شود
م
۱۷:۳۹ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
زمین مردم و نگیرند دادنش پیشکش
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
ناشناس 11/10. این موردی که در سرخه حصار وجود دارد. را به سامانه سجام. قوه قضائیه گزارش بدین
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۵:۰۴ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
با توجه به وجود سلاحهای کشتار جمعی همچون اتمی و شیمیایی و میکروبی و یا حتی با وجود سلاحهای متعارف و زلزله و آلودگی هوا و بسیاری از خطرات دیگر دیوانگی است که کشوری هشتاد و پنج ملیونی تبر شهری بیست ملیونی داشته باشد.
همه شهرها باید زیر پانصد هزار نفر جمعیت باشند و نه بیشتر
م
۱۷:۴۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
یجورایی واقعا عالی گفتی هر شهری باید به اندازه ظرفیتش ریل گذاری بشود و پیشرفت کند نه مشکلات زیست محیطی پیش می اید نه امنیتی و نه ....
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۹:۰۲ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
یه جورایی نه کل شهرها و گرنه استانهای بیابانی و بسیاری از استان‌ها ، ظرفیت همین نیم ملیون اسکان جمعیت را جز با لابیگری و مافیاگری نداشتند.
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
چرا نظارت نیست
عبدالهی
۱۴:۴۵ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
بابا چرا نمی‌فهمید تهران باید به شرق و غرب و شمال و جنوب گسترش یابد و بهتر این است که از راه قانونی و با قیمت مناسب این زمین‌ها فروخته شوند تا شهر به چهار سو و چهار گوشه توسعه و گسترش یابد و خطر زلزله و ویرانی کاهش یابد.
حالا اگه مسول یا مدیری این مشگل را فهمید.
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
اراضی تصرفی یعنی چه؟؟؟ یعنی مالک نداشته ملی بوده تصرف شده؟؟؟ بعد چطور آخه مگه میشه مگه داریم!!! ؟؟؟؟
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
رفع تصرف شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
y
۱۱:۳۵ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
چرا از اول جلوی زمینخوار ها رو نگرفتن چندین ساله زمین رو تفکیک کردن و به قواره های کوچکتر تقسیم کرده و به مردم فروختن . حالا اقدام میکنید و خیلی ها رو به خاک سیاه نشوندین
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
لطفا گزارشی از تصرف پارک جنگلی جهان نما در نزدیکی کلاک کرج ارائه فرمایید که چطور ساختمانهای اداری و نظامی به بهانه ساخت شهر بازی و تله کابین از وسط پارک سر درآوردند و آنرا ویران کردند. این یکی از جذابترین پارکهای جنگلی تهران بوده است.
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
آقای رئیسی چرا زمین خواران در پارک ملی سرخه حصار و درست پشت ساختمان محیط زیست و در اراضی ملی و منابع طبیعی هم هست و اکثرا در اون منطقه گله های آهو و کل در حال چرا هستند و این زمین خواران و ویلا سازان اونها رو در چهر دیواری هایی که غیر قانونی احداث شده تله میگذارند و آهو شکار میکنند و هیچ کس هم خبر دار نمیشود و برایشان با نمک طعام تله میگذارند چرا منابع طبیعی رو از شر اینها پاک نمی کنید
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
زنگ بزنید دفتر ریس جمهوری
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
سلام دوست عزیز این زمینها را جهاد کشاورزی به مردم فروخته!! سند هم دارن.یکی از ارگانهای دولت تخلف کرده ولی متاسفانه پیگیری وجود ندارد
علی
۱۴:۰۴ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
از زمین خواری گذشته اون ها آهو خوارند