مهدیان گفت: با اجرایی شدن طرح هادی، دست بسیاری از سودجویانی که قصد زمین خواری و یا تغییر کاربری داشتند قطع شده است.

عزیزالله مهدیان معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه به دلیل اجرا شدن طرح هادی دست بسیاری از سودجویان که قصد زمین خواری و یا تغییر کاربری‌ها را داشتند قطع شده و همین موضوع باعث اعتراضات این افراد شده است، توضیح داد: بنیاد مسکن با اجرای طرح هادی سعی کرده است بخش عمده‌ای از مشکلاتی که تغییرات کاربری برای روستاییان ایجاد کرده بود، برطرف کند.


بیشتر بخوانید: اتمام بازسازی یک میلیون و ۸۷۰ هزار واحد مسکونی تخریبی


مهدیان تصریح کرد: تاکنون تعداد زیادی از زمین خواری‌ها و یا تغییرات کاربری‌ها با اجرای طرح هادی برطرف شده‌اند و اگر طرحی تغییر و یا اضافه شود و یا فردی بخواهد زمین خود را تغییر کاربری دهد باید در قالب طرح‌های هادی اجرایی کند.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن بیان کرد: یکی از مسائلی که طرح هادی توانسته اجرایی کند جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز بود که ما سعی کردیم با اجرای طرح هادی و تفکیک بندی در سطح زمین‌ها مشکلات این حوزه را برطرف کنیم.

او تاکید کرد: تمامی اقدامات برای اصلاح معابر و یا آسفالت روستا‌ها و همچنین تغییر کاربری‌ها در حوزه روستا‌ها باید با نظر بنیاد مسکن اجرایی شود.

مهدیان با اشاره به سال جهش تولید که نامگذاری آن از سوی مقام معظم رهبری صورت گرفته است، گفت: امسال جهش تولید در حوزه مسکن به عنوان یکی از مهمترین اهداف بنیاد مسکن به شمار می‌رود و همچنین تمامی اقدامات و برنامه‌ها در حوزه توسعه مسکن و یا ساخت مسکن امسال دنبال می‌شود.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه  امسال بنیاد مسکن اولویت‌ها و برنامه‌های خود را در حوزه مقاوم‌سازی و یا توسعه مسکن روستایی قرار می‌دهد، افزود: البته بنیاد مسکن خود در این زمینه سازنده نیست بلکه با ارائه تسهیلات به روستاییان فرهنگ نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی را توسعه می‌دهد.

مهدیان بیان کرد: در این زمینه باید اقدامات درباره تمامی برنامه‌های در قالب تفاهم نامه‌ها و اهداف بنیاد مسکن دنبال شود و خوشبختانه تا‌کنون در این حوزه توانسته‎ایم بخش عمده‌ای از اقدامات در حوزه مسکن‌های روستایی را انجام دهیم.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار