سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان‌های خیریه بریتانیایی:

زمان برای نجات مردم افغانستان از قحطی رو به پایان است

سازمان‌های خیریه در بریتانیا از بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا خواستند تا پول بیشتری برای مقابله با بحران انسانی در افغانستان کمک کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - سازمان‌های خیریه در نامه‌ای سرگشاده به دولت بریتانیا گفته‌اند که کمک این کشور برای افغانستان کافی نبوده و زمان برای نجات افغان‌ها از گرسنگی در حال اتمام است.

این سازمان ها گفته اند که «پنجره نجات جان‌ها به سرعت بسته می‌شود و لحظه‌ای برای از دست‌دادن وجود ندارد.»

این موسسات از جمله صندوق نجات کودکان بریتانیا و کمیته نجات بین‌المللی، کمک‌های اعلام‌شده دولت بریتانیا (۳۸۶ میلیون دالر) برای افغانستان را ناکافی می‌خوانند و از بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا و دولتش خواسته‌اند تا پول بیشتری برای مقابله با بحران انسانی در افغانستان کمک کند.

در این نامه همچنین آمده است: پنج میلیون کودک افغان در آستانه قحطی هستند و هر روز افراد بیشتری تسلیم بیماری و گرسنگی می‌شوند. با توجه به این‌که ۹۸ درصد از خانواده‌ها غذای کافی ندارند، برخی از آن‌ها به راه‌های ناامیدکننده‌ای برای مقابله متوسل می‌شوند – حتی فرزندان خود و یا اعضای بدن خود را فقط برای خرید غذا می‌فروشند.

با تسلط طالبان بر افغانستان فقر و بیکاری د این کشور به اوج خود رسیده و میلیون‌ها نفر بیکار و هزاران نفر مجبور به فرار از کشور از راه‌های غیرقانونی شده‌اند.

انتهای پیام/م

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.