سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با دهه مباک فجر مطرح کرد

برگزاری ۵۶۰ برنامه ترویجی در کتابخانه‌های عمومی فارس

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از برگزاری ۵۶۰ برنامه ترویجی در کتابخانه‌های عمومی فارس همزمان با ایام دهه فجر خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - روح الله منوچهری ضمن تبریک فرارسیدن چهل و سومین بهار انقلاب، از برگزاری ۵۶۰ برنامه ترویجی در کتابخانه‌های عمومی فارس همزمان با ایام دهه فجر خبر داد.

او گفت: کتابخانه‌های عمومی در راستای پاسداشت انقلاب اسلامی و شهیدان گرانقدر انقلاب، میزبان برنامه‌های متنوع برای تمامی سنین خواهند بود که شروع این برنامه‌ها با غبارروبی و عطرافشایی مزار شهدا در استان انجام شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با اشاره به اینکه سه نشست تخصصی در سطح استانی برنامه ریزی شده است، گفت: آیین رونمایی و نقد کتاب «به رسم پنجره ها» سروده محمد علی سالاری ۱۷ بهمن ماه با حضور امیر همایون یزدانپور و منصور پیروزان برگزار می‌شود.

او گفت: رونمایی و نقد کتاب «من و مامان و دوچرخه بابام» اثر زهرا فردشاد نیز دیگر برنامه استانی است که با حضور نویسنده اثر و سعید حسامپور، استاد بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز، ۱۸ بهمن ماه برگزار می‌شود. همچنین نشست تخصصی بررسی «جایگاه ادبیات فارس در روزگار انقلاب اسلامی» نیز به همت محفل ادبی قند پارسی با همراهی بابک طیبی، زیبا فلاحی و غلامرضا کافی روز سه شنبه ۱۹ بهمن ماه در شیراز اجرا می‌شود.

منوچهری در ادامه با اشاره به اینکه برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان با ۱۶۵ نشست، بیشترین حوزه فعالیت کتابخانه‌های عمومی استان در ایام الله دهه فجر است، اضافه کرد: علاوه بر این ۵ نشست نقد و رونمایی کتاب، ۶۸ جلسه مطالعاتی، ۳۰ کارگاه آموزشی، ۴۳ مسابقه کتابخوانی، ۵۸ نشست معرفی کتاب و ۵۰ نشست کتابخوان در استان برنامه ریزی شده است. نشست‌های شعرخوانی، نمایشگاه‌های کتاب و دیگر برنامه‌های فرهنگی نیز در این مدت در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

او گفت: ۱۵ محفل ادبی در کتابخانه‌های عمومی استان فارس در حال فعالیت است که در تمامی محافل نشست‌های ادبی و شب شعر با محوریت دهه مبارک فجر و انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.