سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاهبرداری‌های فضای در استان مرکزی از فضای حقیقی پیشی گرفت

کلاهبرداری‌های فضای مجازی در استان مرکزی به ۵۵ درصد رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اراک - سرهنگ آنقی رئیس پلیس فتای استان مرکزی با اشاره به پیشی گرفتن کلاهبرداری‌های فضای مجازی در استان از فضای حقیقی جزئیات این موضوع را به صورت زیر تشریح کرد.

از ابتدای امسال تا کنون ۵۵ درصد از جرایم کلاهبرداری استان مرکزی در فضای مجازی اتفاق افتاده که ۱۳ درصد از آن به برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌ها تعلق دارد.

کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک‌های حاوی لینک‌های آلوده در ماه ها‌ی اخیر به طور گسترده در سطح استان مرکزی صورت گرفته و اخیرا هم سودجویان با استفاده از نام سامانه ثنا قوه قضاییه و از طریق سر شماره‌های اپراتور‌های مختلف اقدام به ارسال لینک آلوده می‌کنند.

مخاطب پیامک‌های کلاهبرداران بعد از کلیک بر روی لینک‌های آلوده مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرد و اطلاعات حساب بانکی و گوشی او نیز سرقت می‌شود.

افرادی که در این خصوص مورد سوء استفاده قرار گرفتند رمز‌های کارت بانکی خود را به سرعت تعویض نمایندو گوشی تلفن همراه خودرا به تنظیمات کارخانه باز گردانند.

مردم برای پیگیری مشکل خود می‌توانند از طریق دفاتر قضایی اعلام شکایت کنند و با دستور مقام قضایی پلیس فتا اقدامات لازم را برای دستگیری کلاهبرداران انجام خواهد داد.

رئیس پلیس فتای استان مرکزی از مردم خواست نرم افزار‌های ناشناخته را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نکنند و تنها از طریق درگاه‌های اصلی به نصب نرم افزار‌های مورد نیاز خود اقدام کنند.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.