سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مُهر پایان بر بلاتکلیفی کسبه و اهالی بازار شیراز برای تخلیه بار و بارگیری

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون‌شهری شهرداری شیراز از ادامه روند احداث و توسعه ایستگاه‌های بارانداز حاشیه‌ای تخلیه بار در سطح شهر خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - آرش نعمتی گفت: با توجه به ضرورت ساماندهی تردد ناوگان بار و تخلیه بار و بارگیری خودرو‌های حمل نقل بار در سطح شهر احداث تعداد ۱۰۸ ایستگاه بارانداز حاشیه‌ای دیگر نیز در ۱۵ معبر به تصویب شورای ترافیک شهر رسید که از این تعداد ۳۰ ایستگاه در ۷ معبر پرترافیک شهر تا کنون راه اندازی شده که با احتساب بارانداز‌های اجرا شده از قبل مجموعاً تعداد ۸۶ ایستگاه در ۱۹ معبر به بهره برداری رسیده است.

او گفت: با توجه به اولویت بندی‌های در نظر گرفته شده و اجرای زیر ساخت‌های طرح تردد مکانی و زمانی خودرو‌های حمل بار و در راستای اجرای برنامه عملکرد پنج ساله شهرداری شیراز؛ تعداد ۵ ایستگاه در یک معبر دیگر نیز برای احداث و توسعه ایستگاه‌های بارانداز حاشیه‌ای تخلیه بار در دستور کار سازمان در سال ۱۴۰۰ قرار دارد که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز گفت: حجم وسیعی از ترافیک معابر شهری مربوط به ترافیک خودرو‌های باری سرگردان در حال جستجوی محل پارک است.

او گفت: راه‌اندازی بارانداز‌های حاشیه‌ای تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک شهری که در اثر اشغال فضای پارک دیگر خودرو‌ها و پارک دوبل بوجود آمده بود؛ داشته است؛ لذا این اقدام با هدف ساماندهی تردد، نظم دهی و سهولت تخلیه و بارگیری خودرو‌های باری، روان‌سازی ترافیک معابر شهری، ایمن‌سازی جابه‌جایی کالا و کاهش خطرات احتمالی در حین انجام عملیات تخلیه و بارگیری و مدیریت مصرف سوخت؛ در حال اجرا در سطح معابر شهری است.

نعمتی گفت: محل این بار انداز‌ها با تابلو ایستگاه تخلیه بار و خط کشی‌هایی به رنگ زرد در حاشیه خیابان مشخص شده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز گفت: توقف موقت در محل بارانداز حاشه‌ای تخلیه بار برای سایر خودرو‌ها (به غیر از ناوگان بار) ممنوع است و در صورت مشاهده توسط دوربین‌های نظارتی، گشت نظارت و پلیس راهور خودرو‌های متخلف اعمال قانون خواهند شد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.