سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین دادگاه الکترونیکی برای اشخاص خارج از کشوردر دادگستری کردستان برگزار شد

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل کردستان گفت: نخستین دادگاه الکترونیکی برای اشخاص خارج از کشور با بهره‌گیری از زیرساخت‌های معاونت فناوری اطلاعات دادگستری استان کردستان برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - علی رشیدی گفت: اولین دادگاه الکترونیکی برای اشخاص خارج از کشور در کشور‌های آلمان و تاجیکستان، امروز با اخذ اظهارت متهم توسط قاضی پرونده در شعبه چهاردهم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان برگزار شد.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل کردستان می گوید: این جلسه با حضور تجدیدنظر خواهان در ایران و تجدیدنظر خواندگان در خارج از کشور و وکلای آن‌ها برگزار شد و ۲ نفر از تجدیدنظرخواندگان پرونده که در کشور‌های آلمان و تاجیکستان به سر می‌برند از طریق ویدئو کنفرانس در دادگاه شرکت کرده و ادای قسم کردند.

به گفته او: در قانون جدید آئین دادرسی کیفری، دادرسی به صورت الکترونیک پیش بینی شده و در این راستا، برگزاری جلسات دادگاه به صورت مجازی و ویدئو کنفرانس با هدف جلوگیری از تجدید اوقات و تاخیر در دادرسی و تسریع در صدور احکام انجام می‌شود.

رشیدی گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود و نصب و راه اندازی تجهیزات فنی لازم در دادگستری استان کردستان، امکان برگزاری جلسات رسیدگی محاکم و تحقیقات به صورت ویدئو کنفرانس فراهم شده است.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل کردستان گفت: با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا، روند برگزاری دادگاه‌های آنلاین تأثیر زیادی بر افزایش رضایتمندی مردم از قوه قضائیه و افزایش مصالحه در پرونده‌ها را به همراه دارد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.