سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت توجه شهرداری ها به مبلمان شهری و فضای سبز

معاون عمرانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به رغم تزریق اعتبار، کار خاصی توسط شهرداری ها در زمینه مبلمان شهری انجام نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - کیامرث حاجی‌زاده گفت: پارسال اعتبار گرفتیم و به شهرداران اعلام کردیم ساماندهی فضای سبز، ورودی و خروجی شهرها و مبلمان شهری اولویت کاری باشد، اما کار خاصی در این زمینه انجام نگرفته است.

او با بیان اینکه دو مسئله اولویت شهرداری‌ها بود که کار خاصی در این زمینه صورت نگرفت، گفت: روزی که به استان آمدم، شهرداری‌ها با انباشت بدهی به نیروها مواجه بودند.

حاجی زاده با اشاره به انباشت نیروهای غیرمتخصص در شهرداری‌ها، گفت: شهرداری‌ها از نیروهای غیرمتخصص انباشته شدند بعد می‌خواهند دولت، قانون و استانداری مشکلاتشان را حل کنند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در چهار ماهه اخیر با پیگیری‌های استاندار بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان از محل آلایندگی و ارزش افزوده جذب و میان شهرداری‌ها توزیع شد

او با بیان اینکه شهرداری‌ها نهاد عمومی غیردولتی هستند و حقوق جاری نیروها بر اساس درآمد پایدار شهرداری‌ها است، گفت: یکسال گذشته ۸۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ارزش افزوده به استان اختصاص و میان شهرداری‌ها توزیع شد. یکسال ۸۰ میلیارد و ۴ ماه اخیر ۵۱ میلیارد تومان به شهرداری‌ها تزریق شده اما از آن ها گلایه داریم.

معاون امور عمرانی استاندار گفت: در یاسوج خود ما ورود کردیم، اعتبار گرفتیم و به راهداری دادیم تا در این زمینه‌ها کار کند، در گچساران و دهدشت هم تا حدودی کار انجام شده، اما بقیه شهرداری‌ها اقدامی انجام ندادند.

او گفت: شهرداران بدانند این سفره اختصاص اعتبار همیشه پهن نیست و باید به فکر درآمد پایدار باشند و در همه شهرهای استان زمینه درآمد پایدار وجود دارد.

حاجی زاده گفت: طبق قانون ۷۰ درصد اعتبارات باید برای احداث زیرساخت‌ها هزینه شود و حقوق پرسنل باید از درآمد پایدار شهرداری‌ها پرداخت شود.

او از تحقق دو طرح جامع شهرهای یاسوج و دهدشت خبر داد و گفت: طرح جامع این شهرها در شورای عالی شهرسازی مصوب شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.