سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازار گرم نان ایرانشهر در فضای مجازی

چند روزیست که در فضای مجازی، بازاری گرم برای نان در جنوب سیستان و بلوچستان و بخصوص شهرستان ایرانشهر به راه افتاده است.

باشگاه خبرنگاران جوان _ در پیام‌ها و کلیپ‌هایی مختلف، گرانی و کمبود نان در شهرستان ایرانشهر سوژه‌ی خبری شد، موضوعی که رسانه‌های بیگانه هم از آن سوءاستفاده‌هایی کردند.

گفته می‌شد که قیمت هر قرص نان در این منطقه به ۱۰ هزار تومان رسیده و حتی همان هم کمیاب است و به گفته‌ی نماینده حوزه انتخابیه ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، باید با پارتی به نان رسید!

درخشان می‌گوید: من موضوع را با آقای سیف، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران و معاون وزیر جهاد کشاورزی هم مطرح کردم و گفتند که هیچ مشکلی برای تامین آرد در سایر نقاط کشور و همچنین شهرستان ایرانشهر وجود ندارد.

در یکی از کلیپ های منتشر شده‌ فضای مجازی، آقای درخشان به یکی از نانوایی‌های سطح شهر سر زده و با صف مردم برای دریافت نان مواجه شده است که در این کلیپ، مردم گلایه‌هایی داشتند.

یکی از همشهریان مدعی بود که حدود ۳ ساعت است که منتظر دریافت نان است.

دیگری می‌گفت، نان را سهمیه بندی کردند و به مقدار نیاز به آن‌ها نمی‌دهند.

او می گوید: به هر نفر ۵ عدد نان می‌دهند که با توجه به جمعیت زیاد خانواده‌اش، کفاف آن‌ها را نمی‌دهد و ما مجبوریم با همه افراد خانواده به صف نانوایی بیاییم و این موضوع، صف‌ها را طولانی‌تر می‌کند.

مسئول نانوایی که برای نماینده مردم توضیح می‌دهد، حرفش چیز دیگری است.

او می گوید، سهمیه کم نشده و حتی بیشتر از قبل هم پخت نان داریم، اما مشتریان زیاد شده‌اند.

مسئول نانوایی می‌گوید تعدادی از افراد از مناطق حاشیه‌ای و بخش‌ها و روستا‌های اطراف به شهر می‌آیند و طبیعتا کمی تقاضا بیشتر می‌شود.

فرماندار شهرستان ایرانشهر در این خصوص می‌گوید: مشکل کمبود نان و گرانی آن در این شهرستان وجود ندارد.

شعبانی می‌گوید: تنها دو سه روز پس از باران‌های اخیر و سیلابی شدن مناطق حاشیه‌ای، از حومه شهرستان تقاضا بیشتر شده و هم‌اکنون شرایط به حالت عادی برگشته است.

به گفته فرماندار ایرانشهر، قیمت نان هم در سرتاسر منطقه، قیمت مصوب ۲۵۰۰ تومانی است و هیچ مورد گرانی نان گزارش نشده است و نانی که از آن به قیمت ۱۰ هزار تومان در فضای مجازی گفته شده، دولتی نیست و نان آزادپزی است که اندازه و کیفیت آن متفاوت است و در تمام نقاط استان این نان، به همین قیمت پخت می‌شود.

شعبانی در ادامه می‌گوید: یکی از مواردی که به موازات همین موضوع، کمی چالش‌برانگیز شد، بالا رفتن کرایه‌های حمل و نقل جاده‌ای و همچنین توقف چند روزه یکی از کارخانجات آرد ایرانشهر بود که این موضوعات نیز مدیریت شده و همه چیز به روال عادی برگشته است.

برای تایید این موارد، خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان به سطح شهر رفته و از چند نانوایی به صورت اتفاقی، سر زده است.

روال توزیع نان عادی بود و در برخی نانوایی‌ها صف‌هایی بسیار کوتاه به چشم می‌خورد.

گفتنی‌است طبق تحقیقات انجام شده، روزانه بیش از ۴۰ هزار نفر از اطراف ایرانشهر برای فروش کالا‌های تولیدی خود به این شهر وارد می‌شوند و از طرفی، برخی کالا‌های مورد نیاز خود را از این منطقه خرید می‌کنند که این موضوع باعث شده در فواصل زمانی صبح تا عصر، شهرستان ایرانشهر شلوغ شود.

این گزارش نشان می‌دهد که موضوع نان در ایرانشهر، یک جوسازی رسانه‌ای در فضای مجازی بوده و برخی به دنبال تاثیر بر افکار عمومی برای رسیدن به اهداف خود بوده‌اند.

 

انتهای پیام/ ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
بابا چرا اینقدر بچه میارین با این وضعیت اقتصادی به خودتون رحم کنید
ناشناس
۰۳:۵۸ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
آره درست است ما واسه یک نان دوساعت می ایستیم ودرآخره دست خالی به خانه میرم
فریدالدین
۰۱:۴۹ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
سلام.من شهروند ایرانشهر هستم .نان تنها غذای سفره حداقل نصفی از مردم ایرانشهر هست .والان وضع نان خیلی خرابه ومن نمی دونم چرا مسئولین فکری نمی کنند
ناشناس
۰۱:۲۶ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
خیلی شلوغه
سلطان
۲۳:۰۲ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
خدالعنت کنه ادم دروغگو رو ما خودمون شهروند ایرانشهر هستیم وداریم میبینیم چند وقته خرید نان شده رویا بس که شلوغه نانوایی ها بعد یک عده میان مینویسن شلوغی نانوایی شایعه هسته کدوم شایعه
راز
۲۰:۴۵ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
نه عزیزم هیچ مشکلی نیست. شما درسته که شهروند ایرانشهری هستی ولی حواست نیست. کدوم مشکل؟ تمام کشور گل و بلبله مردم حواسشون نیست یا یک چیزی زدن و توهم میزنن
Ahmad
۲۲:۵۹ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
سلام شهروند ایرانشهرم خودم هروقت میرم نانوایی شلوغه. بعد نانوایی ب هر نفر4تا بیشتر نمیده کل نانوایی ها شلوغ هستن پخت کم دارن ب نوبت کم میدن پارتی بازی میشه پخت خیلی کم هست وقتی شلوغ میشه مجبور میشن 4تا بدن ب همه برسه اونم دیر میشه. خیلی اوضاع بدتر از اینه کسی خبر نداره این فیلم هم ک گرفتید جایی هست ک اصلا شهروند کمه فاصله با شهر داره یکم منطقی باشید چی میشه هیچی رو راست باشید واقعیت رو ببیند بهتر از اینکه دروغ سر هم کنیم واقعیت رو پی بیرید بهتره خدایی هم بالاسرتونه آخرتی هم وجود داره
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
کمبود نان ۱ ماه هست که مردم را رنج می دهد.فرماندار حقایق را لاپوشانی کرد.
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
ما خودمون ک شهروند ایرانشهریم نون ده هزار تومنی از مجبوری گرفتیم .با مغازه ها قرارداد میبندن نون رو میفروشن .و ب قیمت بالاتر ب مشتری میفروشن..از صف های طولانی ک‌نپرسین.اخبارتون کاملا کذبه
اریان
۱۲:۵۱ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
سلام....منم ساکن ایرانشهر شده ام....بیشتر از چهارتا نون به کسی نمیدن...چون فرماندار دستور فرموده....همه گزارشات حقیقت داره....
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
متاسفانه امکانات و توجه مسئولین فقط به چند شهر بزرگ خلاصه میشود . انگار دیگر شهرستانها جزو ایران نیستند.
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
شهرهای بزرگ هم همینه نگران نباش
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
الکی کامیونها قیمتشون میلیاردی شد دیگه کار نمیکنند چرا بلید اینجور بشه الان نن پایه یک دارم تا کی باید وایسم تا پولن برسه کامیون بخرم هیچ وقت
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
الکی کامیونها قیمتشون میلیاردی شد دیگه کار نمیکنند چرا بلید اینجور بشه الان نن پایه یک دارم تا کی باید وایسم تا پولن برسه کامیون بخرم هیچ وقت
سجاد
۱۰:۰۹ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
با عرض سلام و خسته نباشید
من خودم شهروند ایرانشهر هستم اخبار بالا تا حدودی کذب می باشند
من الان حدود دوماهی است که با صف های طویل نانوایی مواجه هستم و برای خرید نان باید حداقل یک ساعت در صف بایستم اونم برای 4 عدد نان ک بیشتر هم نمیدهند .
اگر نیاز باشد کافی است ی تماس بگیرید من خودم حاضرم تماس تصویری بگیرم .
ولی این حق مردم ما نیست ک هرماه باید برای مایحتاج اولیه زندگی در صف بایستیم
یکبار برای مرغ و یکبار برای نفت و یکبار برای تخم مرغ و یکبار برای نان و حتی ...........
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
خوش بحالتات فقط یکبار در صف هستید ما که در تهران هرروز در صف نان و مرغ و ... هستیم برو خدارو شکر کن
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
فیلم که یه چیز دیگه می گفت
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
فیلم الکی بود
من هم در بالا نوشتم که هر دفه تو صف یچیزی هستیم