سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید بیش از ۱۳ میلیون قطعه ماهیان زیتنی در آذربایجان‌شرقی

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از تولید بیش از ۱۳ میلیون قطعه ماهیان زیتنی در استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - جعفروند در کارگاه آموزشی آشنایی با آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های بیمه آبزیان گفت: به دلیل ماهیت فعالیت‌های آبزی پروری این بخش همواره با خطرات فراوان طبیعی روبروست و از آنجا که پایداری و امنیت تولید در این حوزه جزو اولویت‌های سازمان جهادکشاورزی است لذا بیمه کردن مزارع از مهمترین ابزار مدیریت تولید و کاهش ریسک در بخش آبزی پروری و ضمانت سرمایه گذاری است.

فعالیت تعاونی‌ها و اتحادیه‌های کشاورزی در استان جهت استقرار این پایداری و امنیت بسیار موثر می‌باشد.

در حال حاضر بیمه فراگیر آبزیان از مبادی تولید در تخم چشم زده وارداتی و تولید داخل ماهیان سردآبی، بچه ماهی سردآبی از طریق واحد‌های تفریق، لارو‌های تولیدی مراکز تکثیر بچه ماهی به عنوان بیمه مزارع حد واسط در حال اجرا است.

 هرچه تعهدات بیمه‌ای از سقف بالاتری برخوردار باشد حق بیمه هم افزایش خواهد یافت از سوی دیگر هرچه احتمال بروز خطر در منطقه‌ای بیشتر باشد طبیعتاً حق بیمه هم بالاتر خواهد رفت.

پوشش کلیه بیمه‌ها از جمله بیمه خودرو هم امروزه حداکثری نبوده و در صورت بروز حوادث بیمه کنندگان حتی با تعهد بالا، در حد جبران کامل نخواهد بود.

پرورش دهندگان عزیز می‌توانند با خرید بیمه نامه‌های تکمیلی از پوشش لایه‌های متنوع ریسک با شدت خسارات بیشتر بهره‌مند گردند.

 بیش از ۱۳ میلیون قطعه ماهیان زینتی در استان آذربایجان شرقی تولید می شود و این استان از لحاظ تولید ماهیان زینتی رتبه هفتم کشور را داراست.

ضروری است صندوق بیمه در زمینه پوشش سطح بیمه‌ای ماهیان زینتی اقدامات وسیعتری انجام دهد.

 تبریزی معاون بیمه محصولات کشاورزی مدیریت شعب بانک کشاورزی نیز در این کارگاه گفت: بیمه قراردادی ما بین بیمه گذار و بیمه گر است در این قرارداد بیمه گر مبلغی به عنوان حق بیمه دریافت می‌کند و متعهد می‌شود در برابر خطرات ذکر شده در قرارداد و براساس تعرفه اعلامی قسمتی از ضرر و زیان وارد شده به بیمه گذار را پرداخت نماید.

 تعداد ۱۶ شرکت بیمه گر در سطح استان وجود دارد.

تعداد ۱۲ نفر ارزیاب دام وآبزیان با همکاری ۱۶ نفر ناظر بیمه جهت ارزیابی و صدور بیمه نامه و پرداخت خسارت، نظارت‌های لازم را انجام می‌دهند.

 از آنجا که ایران جزو کشور‌های پرخطر طبیعی بوده و آبزی پروری یکی از بخش‌های آسیب پذیر بوده که در تامین نهاده‌ها و فروش محصولات و مراحل تولید با عوامل قهری خسارت زا مواجه هستند لذا بیمه کشاورزی درجهت حمایت از تولید و ضمانت سرمایه گذاری به صورت غیرانتفاعی در خدمت تولید کنندگان می‌باشد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.