سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محموله ۳ میلیارد ریالی قاچاق به مقصد نرسید/سرقت موتورسیکلت در اصفهان و کشف در اقلید

مهم‌ترین حوادث ۵ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مهم‌ترین حوادث روز سه شنبه ۵ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

محموله ۳ میلیارد ریالی قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در بازرسی از یک دستگاه کامیون در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت گفت: مأموران پاسگاه انتظامی سراب بهرام هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور قائمیه - نورآباد به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: مأموران در بازرسی از این خودرو یک هزار و ۴۸ عدد روبان، ۶۳۵ عدد استند و گلدان فلزی و ۹۰ بسته کاغذ کادو و رول رنگی خارجی قاچاق و بدون مدارک گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اقلام مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

جمع‌آوری ۱۲۶ معتاد متجاهر در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی طی ۲۴ ساعت گذشته اجرا و در این خصوص ۱۲۶ معتاد متجاهر جمع‌آوری شدند.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: مأموران انتظامی با رعایت همه شیوه نامه های بهداشتی، طرح ارتقای امنیت اجتماعی را در سطح کلانشهر شیراز اجرا کردند.

او گفت: در نتیجه اجرای این طرح‌ها، ۱۲۶ معتاد متجاهر و کارتن‌خواب جمع آوری و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها مورد رضایت اهالی محل قرار گرفته و مراتب تقدیر آنان از پلیس را به همراه داشته است، گفت: اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی به صورت مستمر و با جدیت ادامه خواهد داشت.

عملکرد پلیس کوار در دی ماه امسال

فرمانده انتظامی کوار در تشریح عملکرد پلیس در دی ماه امسال، از کشف ۵۹ فقره سرقت و کشف ۲ کیلو و ۳۸۵ گرم مواد مخدر در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: پلیس شهرستان کوار با بسیج همه امکانات و جلب مشارکت مردمی به منظور ارتقای امنیت اجتماعی، مبارزه با سارقان و سوداگران مرگ را به صورت مستمر در دستور کار خود قرار داده است.

او گفت: ماموران پلیس در دی ماه امسال ۲۵ سارق دستگیر و ۵۹ فقره سرقت اعم از کابل و سیم برق، اماکن خصوصی، داخل خودرو و قطعات آن را کشف کردند.

فرمانده انتظامی کوار کشف ۱۰ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال انواع کالای خارجی قاچاق و دستگیری ۶ نفر در این خصوص را از دیگر نتایج این طرح‌ها عنوان کرد.

سرهنگ هاشمی با بیان اینکه در این طرح‌ها ۱۰۶ دستگاه وسایط نقلیه متخلف نیز توقیف و روانه پارکینگ شد، گفت: تلفن ۱۱۰ در همه ساعات شبانه روز آماده دریافت هرگونه گزارش از سوی شهروندان است.

دستگیری سارق با ۵ فقره سرقت در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از دستگیری سارق سابقه‌دار با ۵ فقره سرقت مزارع و اماکن خصوصی در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از مزارع و اماکن خصوصی و دامداری‌ها در برخی از نقاط شهرستان پاسارگاد، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: با آغاز تحقیقات پلیس، سرانجام ماموران موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم اموالی مسروقه شامل ۲ حلقه تسمه دینام، ۲۰ کیسه کود شیمیایی، ۴۰ لیتر روغن موتور، یک دستگاه سم‌پاش، شیر فلکه، یک راس دام و یک عدد رادیاتور موتور آبکشی کشف شد.

سرهنگ توکلی با بیان اینکه متهم دربازجویی اولیه به ۵ فقره سرقت از مزارع و اماکن خصوصی اقرار کرد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

کشف بیش از ۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از توقیف ۲ دستگاه وانت نیسان حامل ۲ هزار و ۶۰۰ لیتر سوخت قاچاق خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی گفت: ماموران انتظامی شهرستان خرامه هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به ۲ دستگاه وانت سایپا مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی خرامه با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو‌ها ۲ هزار و ۶۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف شد، گفت: در این رابطه ۲ نفر پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۲۰۰ کیلو انواع مواد مخدر در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف ۲۰۰ کیلو و ۷۰۰ گرم انواع مواد مخدر در ۱۰ ماه اول امسال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان، به تشریح دستاورد‌های امسال پلیس در مبارزه با سوداگران مرگ پرداخت و گفت: تمهیدات و برنامه‌های این حوزه که در قالب نشست‌های تخصصی با حضور مدیران و کارشناسان مبارزه با مواد مخدر، تجزیه و تحلیل و طراحی و برنامه ریزی می‌شود با انسجام و هماهنگی کامل درون و برون سازمانی به مرحله اجرا در می‌آید.

او با بیان اینکه آمار‌ها از اثرگذاری فعالیت‌های مقابله‌ای پلیس حکایت دارد، گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه با تلاش شبانه روزی و پیگیری‌های گسترده ماموران انتظامی، ۲۰۰ کیلو و ۷۰۰ گرم انواع مواد مخدر در سطح شهرستان کازرون کشف شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کازون با اشاره به انهدام ۷ باند تهیه و توزیع موادمخدر در این مدت گفت: با اقدامات موثر و مقتدرانه پلیس، ۱۷ هزار و ۳۵۸ عدد انواع قرص روانگردان نیز کشف شده است.

سرهنگ زراعتیان با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی دستگیری‌های مرتبط با جرائم مواد مخدر گفت: ۳۵۰ نفر خرده فروش مواد مخدر دستگیر که ۹ نفر از متهمان دستگیر شده زن هستند که این موضوع یک زنگ خطر جدی به شمار می‌رود.

او به سهم و نقش شهروندان بر تحقق برنامه‌ها و اهداف پلیس نیز اشاره کرد و اعلام هر گونه اطلاعات و اخبار به پلیس را آسان‌ترین راه تحقق مشارکت‌های عمومی و همراهی مردمی در برچیدن بساط بلای خانمان‌سوز اعتیاد برشمرد.

سرقت موتورسیکلت در اصفهان و کشف در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه و دستگیری سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی گفت: در پی وقوع یک فقره واژگونی موتورسیکلت در یکی از خیابان‌های اقلید، بلافاصله ماموران کلانتری مرکز برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او گفت: ماموران در بررسی اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که موتورسیکلت مذکور مسروقه و سابقه سرقت از استان اصفهان دارد.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه راکب برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: برخورد با سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت با جدیت در دستور کار این فرماندهی است.

دستگیری سارق و کشف موتورسیکلت سرقتی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری سارق و کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: ماموران پاسگاه انتظامی تخت جمشید مرودشت هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بررسی‌های اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که موتورسیکلت مذکور سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه راکب پس از مواجه با ادله‌های پلیس چاره‌ای جز اعتراف به سرقت موتورسیکلت نداشت، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

کشف بیش از ۵۸ کیلوگرم تریاک از خورجین موتورسیکلت

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۵۸ کیلو و ۶۷۵ گرم تریاک در بازرسی از خورجین یک دستگاه موتورسیکلت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: مأموران انتظامی ایست و بازرسی قلاتویه هنگام کنترل محور‌های خاکی منتهی به شهرستان داراب به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او گفت: راکب و ترک‌نشین بدون توجه به ایست پلیس متواری و ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه در بازرسی از خورجین موتورسیکلت ۵۸ کیلو و ۶۷۵ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.