مهم‌ترین حوادث ۳۰ دی سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مهم‌ترین حوادث روز پنج شنبه ۳۰ دی ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سوء استفاده سارق از عنوان موسسات خیریه و کشف ۲۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شیراز گفت: فردی که با سوء استفاده از عنوان موسسات خیریه اقدام به سرقت موبایل و وجه نقد از شهروندان کرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: به منظور اجرای طرح مبارزه با سارقان و مخلان نظم و امنیت، بامداد امروز (۳۰ دی ماه) ماموران کلانتری ۲۴ ابوذر هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی فردی که در حال سرقت از یک شهروند بود را مشاهده و با اقدامات فنی و تخصصی او را دستگیر کردند.

عاقبت مجرم

او گفت: فرد دستگیر شده پس از انتقال به مقر انتظامی در بازجویی اولیه به ۲۰ فقره سرقت موبایل و وجه نقد با سوء استفاده از عنوان موسسات خیریه اقرار کرد.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: شهروندان ضمن توجه به هشدار‌های پیشگیری از سرقت موارد مشکوک را از طریق سامانه ۱۱۰ گزارش کنند.

عملیات ضربتی یگان تکاوری و کشف ۱۱ میلیارد کالای قاچاق

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فارس از کشف ۱۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در عملیات ضربتی کارکنان یگان تکاوری استان خبر داد.

سرهنگ کاووس محمدی گفت: به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران یگان تکاوری استان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور کوار - شیراز در یک عملیات ضربتی به ۳ دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از این اتوبوس‎ها یک هزار و ۴۵۶ ثوب پوشاک، ۱۸ دستگاه اتو، آبمیوه‌گیری و ترازو، ۶ عدد دوش حمام و ۳۰۰ شاخه گل خارجی قاچاق کشف شد، گفت: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش کالا‌های مکشوفه ۱۱ میلیارد ریال برآورد شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فارس با اشاره به معرفی رانندگان به دستگاه قضائی، از شهروندان خواست با ارائه گزارش‌ها و اطلاعات خود از طریق تلفن ۱۱۰ به مراکز پلیس، در افزایش امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه خود پویا و اثرگذار باشند.

۳۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی لارستان گفت: با هوشیاری ماموران انتظامی پاسگاه چهار برکه تانکر حامل ۳۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق به مقصد نرسید.

سرهنگ ناصر حیدری گفت: به منظور طرح مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی، ماموران انتظامی پاسگاه چهار برکه هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور لارستان - بندرعباس به یک دستگاه کامیون تانکر‌دار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون ۳۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و بدون مجوز حمل کشف شد، گفت: راننده پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

جانشین فرمانده انتظامی لارستان، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و موارد مشکوک مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف مواد مخدر و موتورسیکلت قاچاق در شیراز/۷ نفر دستگیر شدند

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از کشف مقادیری مواد مخدر و یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق توسط مأموران کلانتری ۲۸ صدرا شیراز خبر داد.

سرهنگ عبدالرضا ضربت گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر وجود مواد مخدر و همچنین نگهداری اموال قاچاق و سلاح غیر مجاز در یک باغ ویلا در اطراف شهرک صدرا در شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری ۲۸ صدرا قرار گرفت.

او گفت: مأموران با هماهنگی و گرفتن دستور مقام قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان مقادیری مواد مخدر از نوع تریاک، یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق و یک قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز به همراه فشنگ‌های مربوطه کشف شد.

جانشین فرمانده اتنتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص ۷ متهم دستگیر شدند، گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و به همراه متهمان تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ ضربت گفت: مخلان نظم و امنیت عمومی بدانند که پلیس به صورت قانونی و قاطعانه با آن‌ها برخورد می‌کند و در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهند کرد.

توقیف خودرو قاچاقچی سیگار در خنج

فرمانده انتظامی خنج از کشف ۳۱۶ هزار و ۴۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ محمد بردبار گفت: ماموران یگان امداد خنج هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک سواری پژو ۴۰۵ حامل بار مشکوک و دستور ایست صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۳۱۶ هزار و ۴۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی خنج با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف بیش از ۱۵ کیلوگرم تریاک در منزل مسکونی

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۱۵ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک و دستگیری یک قاچاقچی در یکی از محله‌‎های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: مأموران انتظامی کلانتری ۱۲ فخرآباد شهرستان شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در یکی از محله‌‎های این شهرستان در منزل خود اقدام به خرید و فروش مواد مخدر می‌کند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

مواد مخدر

او با بیان اینکه ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسی از آن منزل ۱۵ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: برخورد با خرده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

کشف ۲ دستگاه خودرو مسروقه و دستگیری سارق

فرمانده انتظامی آباده گفت: ماموران این فرماندهی طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ دستگاه سواری پراید و سمند مسروقه را کشف و یک سارق را نیز دستگیر کردند.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: طی هفته گذشته در پی وقوع ۲ فقره سرقت خودرو پراید و سمند در شهرستان آباده، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: ماموران با انجام گشت‌زنی‌های هدفمند و نامحسوس موفق شدند خودرو پراید را به صورت بلاصاحب و سواری سمند را با یک نفر سارق توقیف کنند.

فرمانده انتظامی آباده با بیان اینکه سارق دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، به شهروندان گفت: استفاده از تجهیزات ایمنی و پارک کردن وسیله نقلیه در مکان‌های امن و مطمئن می‌تواند از بروز هرگونه سوء استفاده سارقان جلوگیری و آنان را در رسیدن به خواسته‌های شوم خود ناکام بگذارند.

کشف ۷ ماینر از ۲ منزل مسکونی در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از کشف ۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در بازرسی از ۲ منزل مسکونی در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: در پی گزارش مردمی مبنی بر استخراج ارز دیجیتال توسط افرادی سودجو در ۲ منزل مسکونی، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: ماموران پلیس آگاهی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل‌های مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منازل ۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی جهرم با اشاره به اینکه ارزش دستگاه‌های کشف شده برابر نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد و ۲۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

شناسایی فرد مزاحم یک دختر نوجوان در دستور کار پلیس جهرم قرار دارد

فرمانده انتظامی جهرم گفت: شناسایی جوانی که برای یک دختر نوجوان به قصد سرقت طلاجات ایجاد مزاحمت کرده بود، در دستور کار پلیس قرار دارد.

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: در پی انتشار اخبار و یک عکس در فضای مجازی مبنی بر ایجاد مزاحمت یک جوان برای دختری نوجوان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: ماموران این فرماندهی در بررسی‌های اولیه و بازجویی از خانواده دختر نوجوان، مطلع شدند که علت مزاحمت پسر جوان برای وی فقط به قصد سرقت طلاجات بوده که نافرجام شده است.

سرهنگ رزمجویی با بیان اینکه پلیس در این زمینه تحقیقات محسوس و نامحسوس خود را جهت شناسایی و دستگیری فرد مزاحم و به ظاهر سارق آغاز کرده است، به شهروندان توصیه کرد هرگز به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و هرگونه اخبار صحیح را از سایت‌های معتبر و دارای مجوز قانونی دنبال کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار