سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه بیش از ۲۵ هزار نفر هنرمند صنایع دستی دارد

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : بیش از ۲۵ هزار نفر هنرمند صنایع دستی در استان داریم که بیش از یک‌سوم از این هنرمندان شرایط لازم را برای بیمه شدن دارند، اما منابع دولت محدود است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- حسین ویسی گفت : به خاطر محدودیت‌های مالی دولت هر ساله سهم بسیار کمی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

به گفته معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه بیش از ۲۵ هزار نفر هنرمند صنایع دستی در استان وجود دارد بیش از یک‌سوم از این هنرمندان شرایط لازم را برای بیمه شدن دارند، اما منابع دولت محدود است.

صنایع دستی یک هنر صنعت است که به عنوان یک شغل افراد علاقمند آن را دنبال می‌کنند، ولی اولویت بیمه برای هنرمندانی داشتن فعالیت به صورت مستمر است، البته اگر ظرفیت جدیدی ایجاد شود مابقی افراد که به صورت خانگی مشغول فعالیت هستند را در بر می‌گیرد.

خوشبختانه از سال ۹۴ که بیمه‌های صنایع دستی با قدرت بیشتری در حال پیشرفت است تا سال ۹۹، یک‌هزار و ۲۰۰ نفر تحت پوشش بیمه‌های تامین اجتماعی و روستایی و عشایری قرار گرفته است.

از سال ۹۹ تا به امروز بالغ بر ۸۰۰ نفر به بیمه‌های تامین اجتماعی و روستایی و عشایری معرفی شده که بیش از ۵۰ درصد از این تعداد بیمه شده و مابقی هم در حال پیگیری است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.