سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین اقدامات سپاه در مناطق سیل‌زده کرمان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان آخرین اقدامات سپاه را در مناطق سیل زده جنوب و شرق استان کرمان بیان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - سردار معروفی در ریگان در مورد اقدامات سپاه در مناطق سیل زده جنوب و شرق استان کرمان گفت: سیلاب در دو مرحله خسارت‌های زیادی را در بحث کشاورزی، دامداری، راه‌های مواصلاتی، پل و خانه‌های مسکونی ایجاد کرد و  سپاه انقلاب اسلامی آمادگی‌های لازم را  از ساعات اولیه سیل در بحث امداد و نجات و گروه‌های جهادی داشت و  به کمک مردم آمد.

او  می‌گوید: اقدامات ارزشمندی را با کمک ارگان‌های دولتی برای اسکان مردم و رها سازی آب انجام دادیم و دستگاه‌های مهندسی سپاه در ۱۷ منطقه رها سازی آب را انجام  دادند و ۱۱ اردوگاه موقت برای جابه جایی خانواده‌ها صورت گرفت. 

به گفته فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در مرحله امداد و  نجات، بحث غذای گرم و موکب در کهنوج، منوجان، رودبار و ریگان را فعال کردیم و همزمان در فاز اولیه دو بالگرد از نیروی هوایی سپاه  وارد منطقه شد. 

 او می گوید:  موفق شدیم ۴۲۵ خانه را با مشارکت خود مردم لایه روبی کنیم و در حوزه نیرو‌های امنیتی ۸۰ تیم  را در مرحله اول در منطقه فعال کردیم و در حوزه خدمات حمایتی ۱۵ هزار بسته معیشتی، ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم، ۶۰ هزار بطری آب شرب،  ۵۱ تن آرد، ۲۷۰ چادر و  ۴ هزار و ۲۵۰ عدد زیر انداز و پتو در منطقه  از سوی سپاه توزیع شد. 

سردار معروفی گفت: در بحث نهاد‌های دامی از سوی بسیج سازندگی ۸ تن جو در منطقه جازموریان، ۱۰ هزار قرص نان در جیرفت و رودبار توزیع  کردیم. 

او در بحث خدمات درمانی می گوید: بیمارستان صحرایی ۱۲۰ تخت خوابی نیروی زمینی سپاه انقلاب با بخش‌های تخصصی و کلیه خدمات سونو گرافی، رادیولوژی در این منطقه در زهکلوت مستقر شد و به مدت ۵ تا ۷ روز خدمات ارائه داد. 

به گفته فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان  توزیع دارو و کمک‌های اولیه در منطقه و همچنین اعزام ۱۴ آمبولانس و خودرو برای درمان مردم  انجام گرفته است. 

او می‌گوید: تیم‌های جهادی در همه منطقه فعال  هستند و دستگاه‌هایی را برای ضد عفونی منطقه فعال کردیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت : ۲۵ دستگاه مهندسی در جنوب کرمان فعال هستند و کار‌های مهندسی را انجام می‌دهند.

سردار معروفی گفت: در قالب قرار گاه مهندسی، لایه روبی ۷ منطقه را  شروع کردیم و  اصلاح سیل بند‌های شکسته و تقویت سیل بند‌ها و در مرحله سوم جا‌هایی که سیل بند ندارند و یجاد سیل بند ضروری است، در دستور کار داریم. 

او می گوید: اقداماتی برای بازسازی ۱۴ نقطه از پل‌هایی که تخریب شده اند و بازگشایی  ۲۳ نقطه از راه ها و قنوات و چاه ها  صورت گرفته است و تاکنون ۵ رشته قنات آب آن‌ها رهاسازی شده است.

به گفته  فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در بحث تخلیه چاه‌های فاضلاب مردم نیز در دستور کار قرار دارد و  ۱۴۰ نقطه را تخلیه کردیم  و این کار ادامه دارد.

او گفت: شستشوی منازل از سیل قبل را  در دستور کار قرار داده بودیم که با ۳۰ دستگاه کارواش، ۶۷۰ منزل را تاکنون شستشو داده ایم و بسیج اصناف برای تعمیر لوازم خانگی در مناطق کار انجام می‌دهند.

سردار معروفی گفت:استحکام و ایمن سازی منطقه از اولویت اصلی ما است و قرار شده در مناطق جیرفت، رودبار و منوجان سیل بند ایجاد شود و اصلاح راه ها، اضافه کردن دهنه به پل‌ها از اولویت‌های ما در این مناطق است.

او می گوید: بیشترین فعالیت سپاه در مناطق جنوب بود؛ اما در شرق ریگان نیز اقداماتی چون: بازگشایی راه در منطقه کوهشاه برای  ۵۰۰ خانوار که راه آن ها ۸ روز  مسدود و صعب العبور بود، صورت گرفته است. 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت:  احداث یک پل آهنی ۶۰ متری که هزینه اش  یک میلیارد تومان است، در این منطقه باید در اولویت قرار بگیرد. 

او گفت: در روستای زیارت شاه مشکل آب  وجود دارد و سپاه چاه‌های مردم این مناطق را زده است و تاکنون ۲ میلیارد تومان هزینه کرده است. 

به گفته سردار معروفی در بعضی از این مناطق دیوار خانه‌های نوساز به شدت خراب شده که باید فکر اساسی برای آن ها صورت گیرد. 

 او می گوید با تمام توان در کنار مردم جنوب و شرق استان کرمان قرار گرفته ایم  و مشکلات مردم را حل کنیم.

انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
داریوش شریفی
۱۸:۲۵ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
سلام وقتتون بخیر
خداقوت به سپاه پاسداران که هرکجاکشوراحتیاج داشته درخدمت خلق خداهست