سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در اصفهان

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در راستای افزایش رونق اقتصادی و اشتغالزایی در استان، بعد از پنج سال باردیگر در دستور کار قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - امیررضا نقش دیروز در دومین جلسه منطقه ویژه اقتصادی در شرق اصفهان گفت: اکنون بیش از ۱۲ سال از طرح احداث منطقه ویژه اقتصادی در چهار نقطه استان می‌گذرد که بدلایلی از جمله نبود عزم عمومی، به اجرا درنیامده است.

احداث منطقه ویژه اقتصادی در چهار نقطه استان همچون شاهین‌شهر، شهرضا، شرق اصفهان و شمال کاشان مطرح شده است که با توجه به بحران آب و مشکلات معیشتی، در حال حاضر درصدد احداث هرچه سریعتر این منطقه در شرق اصفهان هستیم.

او گفت: تاکنون دو جلسه برای راه‌اندازی هرچه سریعتر منطقه ویژه اقتصادی با مُجریان اصلی از جمله بخش خصوصی و محیط زیست گذاشته شده است تا ضمن رفع موانع با ایجاد هماهنگی بین دستگاهی، اجرای این طرح را شتاب بخشیم.

نقش می‌گوید هم‌اکنون زمینی به مساحت سه هزار و ۲۰۰ هکتار برای منطقه ویژه اقتصادی شرق اصفهان در نظر گرفته شده است که گام (فاز) نخست آن در زمینی به مساحت یک هزار و ۶۰۰ هکتار اجرایی می‌شود.

او گفت: بخش خصوصی بازوی اجرایی ماست که با هم‌افزایی آن با بخش دولتی می‌توانیم به بسیاری از طرح‌های خود در استان جامه عمل بپوشانیم.

با راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در اصفهان برای بالغ بر سه هزار نیروی تحصیلکرده و جوان، اشتغال ایجاد می‌شود.

منطقه ویژه اقتصادی، منطقه‌ای است که در آن قوانین کسب و کار و تجارت با سایر نقاط کشور متفاوت است. این مناطق در داخل مرز‌های کشور واقع شده و هدف آن‌ها افزایش تراز تجاری، اشتغال، افزایش سرمایه‌گذاری، ایجاد شغل و مدیریت مؤثر است.

به منظور تشویق برپایی کسب و کار در منطقه اقتصادی، سیاست‌های مالی تعریف می‌شود که معمولاً شامل سرمایه‌گذاری، مالیات، تجارت، سهمیه بندی و مقررات کاری و گمرکی است.


انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.