سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دریاچه نمک قم به بحران زیست محیطی تبدیل می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران قم گفت: عدم حل مشکلات زیست‌محیطی و خشکسالی در دریاچه نمک قم، این دریاچه را به معضلی جدی برای کشور تبدیل خواهد کرد. ‌

باشگاه خبرنگاران جوان قم -  محسن اروجی مدیرکل مدیریت بحران قم  در «نشست علمی آموزشی آلودگی هوا، اثرات بهداشتی و چالش‌های اجرای قانون هوای پاک در استان قم»، گفت: برخلاف بسیاری از کلان‌شهر‌های کشور، هوای شهر قم به دلیل اقداماتی که صورت گرفته یا مقاومت‌هایی که در کارگروه‌های مختلف بوده است، وارد فاز‌های بسیار آلوده نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران قم با بیان این‌که روز‌هایی که در کلان‌شهر‌ها بسیار آلوده است، هوایی به نسبت خوب در قم داریم،گفت: در شهر قم منابع آلوده‌کننده چندانی نداریم، ولی تعداد روز‌های آلوده نسبت به سال‌های قبل ۲ برابر شده است.

اروجی با اشاره به انواع آلودگی هوا در شهر قم،گفت: آلودگی‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی و صنعت و آلودگی‌های گردوخاک ۲ نوع آلودگی هواست که در شهر قم با آن‌ها مواجه هستیم.

او گفت: اگر خشک‌سالی به این صورت ادامه یابد، دریاچه نمک به معضلی برای کشور تبدیل و مشکلاتی همانند معضلات دریاچه ارومیه را باعث می‌شود.

اروجی گفت: در نیمه اول سال از اردیبهشت‌ماه تا اوایل مهرماه وزش باد‌ها در استان قم به طور عمده از شرق به غرب و در نقاطی که بیشترین بیابان و دریاچه نمک قرار دارد، اتفاق می‌افتد.

مدیرکل مدیریت بحران قم گفت: با برگزاری نشست‌های علمی و بررسی راهکار‌های علمی، معضل دریاچه نمک حل شود.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران قم، آلودگی‌های صنعتی نیز در شهر قم به طور عمده در ۶ ماه دوم سال در بازه زمانی ۱۵ آذر تا پایان دی‌ اتفاق می‌افتد.

او گفت: آماری از میزان افزایش تعداد بستری‌های مرتبط با آلودگی هوا نداریم و از دانشگاه علوم پزشکی انتظار می‌رود در این زمینه تحقیق و بررسی داشته باشد.

اروجی گفت: از بیمارستان‌ها و جامعه پزشکی نیز انتظار می‌رود بررسی بیشتری در این زمینه داشته باشند تا خلاء‌های موجود رفع شود.

مدیرکل مدیریت بحران قم گفت: با برگزاری نشست‌های علمی بتوان دستاورد‌های خوبی در راستای اجرای قانون هوای پاک داشته باشیم که منجر به جامعه سالم شود و روز‌های آلوده کاهش یابد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.