سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار کامالا هریس با همتای تایوانی در سایه نگرانی آمریکا از نفوذ چین

مجلس نمایندگان آمریکا از معاون جو بایدن خواست تا با همتای تایوانی خود در مراسم تحلیف ریاست جمهوری هندوراس دیدار کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - تام تیفانی و اسکات پری، نمایندگان کنگره آمریکا طی نامه‌ای به کاملا هریس، به او توصیه کردند که از فرصت پیش آمده استفاده کند و ضمن دیدار با لای چینگ-ته، در خصوص نگرانی‌های واشنگتن درباره افزایش قدرت پکن گفت‌وگو کند.

به گزارش تایوان نیوز، قانونگذاران آمریکایی مدعی شدند که چین فعالیت‌های نظامی تحریک آمیز خود را در تنگه تایوان افزایش داده و در حال گسترش «دیپلماسی دلاری» خود در سراسر جهان است. به گفته‌ی این نمایندگان، آمریکا باید تمایل خود را برای تعمیق همکاری‌های اقتصادی و امنیتی با تایوان نشان دهد.

قانونگذاران آمریکایی نشست هریس-لای در هندوراس را کمکی به تایوان برای تقویت روابط با متحدان دیپلماتیک باقی مانده در آمریکای لاتین دانستند و این اقدام را پیامی روشن به پکن مبنی برخودداری از نفوذ در منطقه عنوان کردند.

این مقامات سیاسی آمریکا اذعان کردند که واشنگتن برای سال‌ها سیاستی را دنبال می‌کند که به چین اجازه می‌دهد بر روابط آمریکا و تایوان تأثیر بگذارد و به پکن فرصت می‌دهد اعتبار واشنگتن را زیر سوال ببرد. قانونگذاران آمریکایی امیدوارند هریس تقویت حمایت آمریکا از تایوان را در اولویت قرار دهد و با همتای تایوانی خود در طول سفرش به هندوراس دیدار کند.

چین و آمریکا بر سر بسیاری از مسائل از جمله قوانین و مقررات تجارت جهانی، رقابت در سطح بین‌المللی، گسترش سلاح‌های هسته‌ای، مسائل مربوط به تایوان و آب‌های اقیانوس آرام اختلاف نظر داشته و هر از چندگاهی درگیری بین دو کشور بالا می‌گیرد.

در آخرین تحرکات آمریکا در نزدیکی چین، واشنگتن یک کشتی جنگی را به دریای چین فرستاد که در پی این اقدام، ارتش چین هشدار‌های جدی صادر کرد. پکن از آمریکا خواست که اقدامات تحریک آمیز را متوقف کند و در غیر این صورت باید منتظر عواقب جدی باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.