سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسکات موریسون:

آسیا و اقیانوسیه به مرکز ثقل جهان تبدیل شده است

نخست وزیر استرالیا در مجمع جهانی اقتصاد گفت چالش‌های ژئوپلیتیک در منطقه آسیا و اقیانوسیه سبب شده این منطقه به مرکز ثقل جهان تبدیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - اسکات موریسون، در رویدادی که به میزبانی مجمع جهانی اقتصاد برگزار شد، گفت: مناقشات سرزمینی، همراه با نوسازی نظامی عدم اطمینان را در منطقه افزایش داده است.

به گزارش اسپوتنیک، نخست وزیر استرالیا گفت: تهدیدات و حملات سایبری مخربی وجود دارد که در حال وقوع هستند. حل بسیاری از این چالش‌ها به همکاری و یک هدف مشترک نیاز دارند.

چندی پیش، شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین در سخنرانی خود برای رهبران جهان در مجمع جهانی اقتصاد گفت: رویارویی بین قدرت‌های بزرگ می‌تواند «عواقب فاجعه‌بار» به همراه داشته باشد. ما باید ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذاریم و با یکدیگر همکاری کنیم.

او از رهبران کشور‌های جهان خواست در مقابل همه اشکال هژمونی بایستند و همچنین شکاف توسعه در جهان را از میان ببرند.

اورزولا فن در لاین ، رئیس کمیسیون اروپا در سخنانی در همین مجمع در باره تنش بین روسیه و اوکراین مدعی شد که مسکو نباید اجازه داشته باشد اروپا را به حوزه‌های نفوذ خود تقسیم کند.

مجمع جهانی اقتصاد یا مجمع «داووس» نشستی سالانه است که در شهر داووس سوئیس و با حضور بیش از سه‌هزار نفر برگزار می‌شود. در این نشست به طور معمول، سیاستمداران کشور‌ها و نخبگان حوزه علم و اقتصاد حضور پیدا می‌کنند و درباره مسائل اقتصادی، حملات سایبری و تخریب محیط زیست صحبت می‌کنند.

این نشست امسال به دلیل همه‌گیری و وخامت اوضاع کرونایی جهان، به صورت کاملا مجازی برگزار شد. پیش از این قرار بود نشست در ماه مه سال گذشته و در سنگاپور برگزار شود، اما شیوع ویروس کرونا باعث لغو آن شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.