رئیس جمهور چین در مجمع جهانی اقتصاد از رهبران جهان خواست به جای رویارویی، برای حل مسائل با یکدیگر همکاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین در سخنرانی خود برای رهبران جهان در مجمع جهانی اقتصاد هشدار داد: «رویارویی بین قدرت‌های بزرگ می‌تواند «عواقب فاجعه‌بار» به همراه داشته باشد. ما باید ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذاریم. با یکدیگر همکاری کرده و با هم، همه‌گیری را شکست دهیم.»

او از رهبران کشور‌های جهان خواست در مقابل همه اشکال هژمونی بایستند و همچنین شکاف توسعه در جهان را از میان ببرند.

مجمع جهانی اقتصاد یا مجمع «داووس» نشستی سالانه است که در شهر داووس سوئیس و با حضور بیش از سه‌هزار نفر برگزار می‌شود. در این نشست به طور معمول، سیاستمداران کشور‌ها و نخبگان حوزه علم و اقتصاد حضور پیدا می‌کنند و درباره مسائل اقتصادی، حملات سایبری و تخریب محیط زیست صحبت می‌کنند.

این نشست امسال به دلیل همه‌گیری و وخامت اوضاع کرونایی جهان، به صورت کاملا مجازی برگزار شد. پیش از این قرار بود نشست در ماه مه سال گذشته و در سنگاپور برگزار شود، اما شیوع ویروس کرونا باعث لغو آن شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۴۲ ۲۷ دی ۱۴۰۰
راست میگه ایشون الان فصل سرد زمستان است و توی جنگ سرد هم سرما خوردگی شیوعش بیشتر می شودمنظور ایشون اینکه همون جنگ گرم توی زمستون بیشتر می چسبه کسیم سرما نمی خوره همه پای بخاریهاشون و شومینه هاشون و زیر کرسیاشون آجیل زمستانه و شیرنی و چای و قهوه می خورن دورهمی حالشو می برن جنگ سرد فقط بدرد فصل تابستان می خورد اونم زیر کولر گازی افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
آخرین اخبار