سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت نام بیش از ۲۲۰ هزار اصفهانی در طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تا کنون بیش از ۲۲۰ هزار نفر از مردم استان اصفهان متقاضی بهره مندی از مزایای طرح نهضت ملی مسکن بوده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان -  علیرضا قاری‌قرآن در خصوص استقبال مردم استان اصفهان از طرح نهضت ملی مسکن گفت: تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار متقاضی در استان اصفهان برای خانه‌دار شدن، در سامانه طرح جهش تولید مسکن ثبت نام کرده‌اند.

به گفته قاری قرآن امکان ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در تمامی شهر‌های استان اصفهان فراهم شده است که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه (ثمن) به آدرس saman.mrud.ir برای نامنویسی اقدام کنند.

تامین مسکن متقاضیان در شهر مورد تقاضا و یا در نزدیک‌ترین شهر مجاور که امکان تامین زمین در آن فراهم باشد، صورت می‌پذیرد.

او در خصوص متقاضیانی که می‌توانند برای ثبت نام در این طرح اقدام کنندمی گوید در حال حاضر افراد متاهل و یا سرپرست خانوار و مجردین شامل نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان، مردان مجرد بالای ۲۳ سال سن، (معلولین جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل ۲۰ سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور)، زنان خودسرپرست بالای ۳۵ سال سن، بیماران خاص بر اساس ضوابط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌توانند نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام کنند.

تحویل واحد به مردان مجرد (بین ۲۳ سال تمام تا ۴۴ سال تمام) پس از اتمام ساخت و ایفای تعهدات متقاضی منوط به ارائه عقدنامه رسمی ازدواج است.

قاری قرآن در خصوص تسهیلات در نظر گرفته شده برای خودمالکین گفت: هم استانی‌های عزیز در همه شهر‌های استان اصفهان که دارای زمین بوده و برای آن پروانه ساختمانی اخذ کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سامانه saman.mrud.ir و ثبت نام در این سامانه از تسهیلات مقرر در طرح نهضت ملی مسکن (کلانشهر اصفهان ۴۰۰ میلیون تومان، سایر شهر‌های استان ۳۰۰ میلیون تومان و روستا‌ها ۲۵۰ میلیون تومان) برخوردار شوند.

جزئیات پرداخت تسهیلات در چهارمرحله بدین شرح است که در مرحله پی‌کنی و فوندانسیون ۱۰ درصد، مرحله اسکلت و سقف ۴۰ درصد، سفت‌کاری ۲۵ درصد و مرحله نازک کاری نیز ۲۵ درصد تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.