سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی در هشترود

فرماندار هشترود از احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی در این شهرستان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - امینیان گفت: پنجمین واحد فولاد توسط شرکت مجتمع ظفر فلز آذربایجان در شهرک صنعتی پروفسور هشترودی احداث خواهد شد.

کارخانه تولید آهن اسفنجی به ظرفیت ۲۵۰ هزار تن در سال با میزان سرمایه گذاری ۱۵۰۰میلبارد تومان با اشتغالزایی مستقیم ۳۰۰ نفر تا آخر امسال در هشترود احداث خواهد شد.

در شهرستان هشترود اقدامات قابل توجهی انجام گرفته و ظرفیت‌های موجود شناسایی شده و بر اساس آمایش سرزمینی در سه محور کشاورزی، گردشگری و معدن برنامه‌ریزی شده است تا در آینده شاهد توسعه همه جانبه شهرستان باشیم.

 توسعه کشاورزی هشترود منوط به اجرای پایاب سد سهند است.

هر کشاورز برای هر هکتار ۱۰ میلیون تومان و جهادکشاورزی ۹ میلیون تومان برای هرهکتار بلاعوض کمک می‌کند و مابقی را آب منطقه‌ای باید پرداخت کند تا زمین‌های کشاورزی محدوده فاز ۱ پایاب به صورت آبیاری قطره‌ای و یا بارانی باشد.

اراضی طرح و توسعه شبکه پایاب سد سهند هشترود در قالب پنج واحد عمرانی به وسعت هفت هزار و ۵۰۰ هکتار در دو طرف جاده هشترود - مراغه و در مجاورت رودخانه قرانقو واقع است که واحد عمرانی ۱ دارای ۲ ایستگاه پمپاژ اصلی و ۴ ایستگاه فرعی دارد.

 تکمیل شدن پایاب‌های سد می‌تواند نقش اساسی در ایجاد اشتغال منطقه داشته باشد.

 عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ فرعی ps۳ و اراضی پایاب حدود ۸۰۰ هکتار تا پایان سال و بهره برداری در کشت بهاره سال ۱۴۰۱ پایان می یابد و  پیمانکار اجرایی ایستگاه پمپاژ فرعی ps۲ با همکاری جهاد و آب طی هفته آینده تعیین می شود.

 ماشین آلات سنگین برف‌روبی و تامین نیروی انسانی توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید تجهیز شوند.

متاسفانه ماشین آلات سنگین این اداره از قبیل لودر و بولدوزر و کامیون‌ها در حال تعمیر هستند.

 آمبولانس‌های دیفرانسیل دار برای شهرستان و بخش نظرکهریزی باید اختصاص یابد.

در مواقع بحرانی و بارش برف برای نجات بیماران و مادران باردار با مشکل روبرو هستیم.

جایگاه سوخت سیار در فصل زمستان در آزاد راه زنجان - تبریز در حوزه استحفاظی شهرستان هشترود به خصوص در گردنه‌ها باید ایجاد شود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.