سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرب‌الاجل معاون استاندار آذربایجان شرقی برای ایجاد گرمخانه در تبریز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت ایجاد گرمخانه در تبریز گفت: شهرداری تبریز موظف است طی یک هفته مکانی را به عنوان گرمخانه مشخص و تجهیز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - رحمتی در جلسه بررسی چالش‌های پیش روی زنان، گفت: گرمخانه‌ها، برای افراد بی‌خانمان که به دلیل مشکلات خانوادگی مجبور به ترک خانه شده‌اند پناهگاه بوده و وجود آن‌ها در سطح شهر تبریز ضروری است.

 قبل از شیوع فصل سرما، شهرداری باید اقدامات لازم در خصوص ایجاد گرمخانه را انجام می‌داد.

در ادارات و دستگاه‌های دولتی فضا‌هایی متروکه و غیراستفاده وجود دارد که با شناسایی و تجهیز این فضا‌ها می‌توان اقدام به ایجاد گرمخانه کرد.

 تمامی دستگاه‌ها در حوزه اجتماعی وظایف و تکالیف قانونی برعهده دارند که باید به آن عمل کنند، یکی از وظایف شهرداری تامین مکانی به عنوان گرمخانه است که باید هرچه سریعتر برای ایجاد مکانی موقت اقدام کرده و در ادامه مکانی دایمی را تعیین و تجهیز کند.

 سایر دستگاه‌های متولی نیز باید به وظایف خود در حوزه‌های حمایتی، تامین و تدارکات پس از ایجاد گرمخانه براساس دستورالعمل‌ها اقدام کنند.

 رنجبر  سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: متاسفانه در تبریز مکانی برای افراد سالمی که در دام اعتیاد گرفتار نشده اند و زندگی سالمی دارند وجود ندارد که در این خصوص با شهرداری تبریز، اداره کل بهزیستی استان و دادستانی تبریز مکاتباتی انجام شده است.

 براساس دستور دادستانی، شهرداری تبریز موظف به ایجاد ۴ گرمخانه و ۴ شیلتر به طور مجزا در سطح شهر شده است که با گذشت حدود یک ماه هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

پیرسمساری مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور بانوان گفت: حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی بویژه در فصل سرد سال بسیار مهم و حائز اهمیت است.

مسئولیت اجتماعی ما اجازه نمی‌دهد که در مقابل وضعیت کارتن‌خواب‌ها بی تفاوت باشیم و باید به صورت ضربتی در این خصوص عمل کرد.

 ساماندهی کارتن خواب‌ها و ایجاد گرمخانه از وظایف قانونی شهرداری است و شهرداری باید بر اساس قانون تلاش کند که فضا، امکانات و زیرساخت‌هایی را در راستای ساماندهی افراد لامکان و کارتن خواب فراهم کند تا با کمک سایر دستگاه‌های ذیربط نسبت به ساماندهی این افراد اقدام شود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.