سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهری کنار دریا اما بدون ساحل آزاد

نکا تنها شهرستان متصل به دریای خزر از داشتن ساحلی آزاد برای مردم محروم است.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری-  شریعتی نماینده مردم گلوگاه، بهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی گفت: نشستی امروز ۳۰ دی ماه در شهرداری نکا برگزار و موضوع  دسترسی نداشتن آزادانه مردم این شهرستان به ساحل دریا مطرح و تصمیماتی گرفته شد.

او افزود: همه مسیر‌هایی که امکان دسترسی آزادانه مردم نکا به ساحل دریا را میسر می‌کند امروز دوباره بررسی و بازدید میدانی می‌شود.

شهرستان نکا در ۲۵ کیلومتری دریا بیش از چهار هزار و ۸۰۰ متر نوار ساحلی دارد اما  وجود صنایع بزرگ استراتژیک و پلاژ نیرو‌های مسلح در این منطقه امکان دسترسی آزادانه مردم این شهرستان به دریا را غیر ممکن کرده است و اهالی نکا و حدود پنجاه روستای این شهرستان برای رفتن به ساحل باید به سواحل شهرستان‌های همجوار مانند بهشهر یا میاندورود بروند.

شریعتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان ادامه داد: آزادسازی سواحل دریای خزر و حفظ حریم ۶۰ متری اراده قاطع قوه قضاییه، مجریه و از اولویت‌های نمایندگان شمالی مجلس است که در سطوح ملی برای اجرای آن رایزنی خواهد شد.

نماینده مردم گلوگاه، بهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از سواحل دریای خزر در شهرستان نکا متعلق به نهاد‌های دریایی مانند بندر، کشتی سازی و نیروگاه  است و کارکرد آن‌ها به گونه‌ای است که باید در ساحل حضور داشته باشند اما بخشی از ساحل به طول بیش از هزار  و ۷۰۰ متر با عنوان مجتمع آموزشی و فرهنگی در اختیار نیرو‌های مسلح است که کاربری نظامی ندارند و  عقب نشینی از حریم ۶۰ متری دریا در آن از طریق وزارت دفاع و ستاد کل نیرو‌های مسلح پیگیری خواهد شد.

از ۸۹۰ کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر در شمال کشور ۴۳۸ کیلومتر مربوط به مازندران است که ۴۰۸ کیلومتر آن تاکنون آزاد و در اختیار مردم قرار گرفته است.

۱۴ کیلومتر از سواحل آزاد نشده از جمله در شهرستان نکا در اختیار نهاد‌ نظامی است که کاربرد نظامی ندارند و به عنوان مرکز رفاهی کارکنان فعالیت می کند که بر اساس قانون باید آزاد شوند.

نماینده مردم بهشهر ، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد بزودی با رایزنی‌هایی که در سطوح ملی و با مقامات نیرو‌های مسلح کشور انجام می‌شود امکان دسترسی آزادانه مردم نکا به ساحل نیز فراهم شود.

انتهای پیام / ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
یک روز به سد سازی ایراد می گیره حالا سواحل رو تحریک می کنند تخریب کنند اینهمه مشکل قضایی مردم دارند به اونا بپزدازند
علی
۱۹:۰۲ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
الان اینکه مردم یه شهر نمیتونن از خاک خودشون و از دریای خودشون که حقشونه استفاده کنن به نظر شما مشکل نیست و نباید بهش رسیدگی بشه. همین امثال شما ها هستن که همش میگن فلان مشکل در اولویت نیست و در نهایت هیچ گرهی از مشکلات مردم باز نمیشه چون از نظر شما ها هیچ چیز در اولویت نیست
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
شما به شهر سن پترزگ بورک روسیه هم نگاه کنید ساحل نداره پس باید این بناهای زیبا رو تخریب کنند بهتر در دستورات قضایی بیشتر فکر کنند
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
شروع خطرناکی است این حرکت ساحل به هر شکل زیبا شده درست یا غلط اما تخریب این ساخت سازها بهانه بزرگی به دست مخالفان نظام خواهد داد تخریب اینهمه بنا که میلیاردها تومان خرج شده راحت خراب بشه بهتره به نفع مردم مصادره بشه
ناشناس
۱۶:۴۴ ۳۰ دی ۱۴۰۰
کشور شبیه سیرک شده،مواقعا جای تاسف داره