سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور پروانه ایجاد ۱۰ واحد صنایع تبدیلی در خراسان شمالی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون پروانه ایجاد ۱۰ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت سالانه ۹۱ هزار تن و جذب مواد خام ۱۰۱ هزار تن صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بجنورد -  عبدالله یوسفی گفت: از مجموعاین ۱۰ واحد‌، هشت فقره پروانه صنایع تبدیلی و غذایی و ۲ فقره مجوز طرح توسعه پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

او  گفت: سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی استان برداشت می‌شود که صنایع تبدیلی و غذایی استان توان فرآوری ۶۴۷ هزار تن آن را دارد.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اولویت‌های سرمایه گذاری در این حوزه را شامل بسته بندی و عصاره گیری گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی میوه‌های دانه دار و دانه ریز، بسته بندی و فرآوری گوشت قرمز و سورتینگ و بسته بندی انواع میوه و سبزی عنوان کرد.

او گفت: برنامه ریزی شده تا با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان، سالانه ۱۰ درصد به ظرفیت فراوری محصولات کشاورزی استان افزوده شود.

تعداد صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی موجود در استان ۱۰۲ واحد است که ظرفیت تولید سالانه ی این واحد‌ها ۵۵۷ هزار تن و جذب مواد خام ۶۲۰ هزار تن در سال است.

 در این واحد‌های تولیدی یک هزار و ۴۶۴ نفر مشغول به کار هستند.

 از مجموع واحد‌های تبدیلی و تکمیلی استان بیش از ۳۰ واحد مربوط به حوزه تولیدات دامی و حدود ۷۰ واحد نیز در بخش باغی و زراعی است.

 حدود ۵۲ درصد محصولات کشاورزی خراسان شمالی شانس فرآوری دارد و  مابقی محصولات تولیدی خراسان شمالی به صورت تازه خوری مصرف و یا به دیگر استان‌ها حمل می‌شود.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.