سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی نگرانی‌ها از راه اندازی نسل پنجم تلفن همراه رخ داد؛

لغو شمار دیگری از پرواز‌های خارجی به مقصد آمریکا

در پی نگرانی ها از راه اندازی نسل پنجم تلفن همراه در آمریکا، شمار بیشتری از خطوط هوایی جهان، پروازهای خود را به این کشور لغو کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان – در پی نگرانی ها از راه اندازی نسل پنجم تلفن همراه (5G) در آمریکا، شمار بیشتری از خطوط هوایی جهان سفر خود را به این کشور لغو کردند.

خبرگزاری «یونایتد پرس اینترنشنال» آمریکا گزارش داد شماری از خطوط هوایی حمل و نقل امروز (چهارشنبه) پروازهای خود به آمریکا را به دلیل نگرانی ها از راه اندازی نسل پنجم تلفن همراه در نزدیکی برخی فرودگاه ها و احتمال تداخل امواج با فناوری های هوانوردی لغو کردند.

شبکه 5G از «فرکانس های باند C» استفاده می کند که تا حدودی شبیه به آنچیزی است که هواپیماها برای اندازه گیری ارتفاع از آن بهره می جویند.

بر پایه این گزارش، برخی خطوط هوایی گفته اند این مسأله ممکن است با ابزارهای اندازه گیری هواپیماهایشان تداخل داشته باشد؛ اما شرکت های تلفن همراه در جواب اعلام کرده اند صنعت هوایی سالها وقت داشته تا تجهیزات خود را ارتقا بخشد و خود را برای راه اندازی نسل پنجم تلفن همراه آماده کند.

شرکت هوایی «بریتیش ایرویز» که شرکت هواپیمایی حامل پرچم انگلیس است، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد پروازها از فرودگاه هیتروی لندن را به مقصد فرودگاه های سان فرانسیسکو، بوستون، شیکاگو، لس آنجلس و نیویورک لغو خواهد کرد.

بریتیش ایرویز اعلام کرد: ما اوضاع در آمریکا را از نزدیک رصد کرده و به بازبینی جدول مان ادامه می دهیم.

این در حالی است که خطوط لوفت هانزا، «ایر ایندیا» و امارات نیز در پی نگرانی ها از راه اندازی نسل پنجم تلفن همراه، پروازهای خود را به آمریکا یا لغو کرده و یا تغییر داده اند. روز گذشته امارات اعلام کرده بود بیشتر پروازهای خود را به مقصد آمریکا به دلیل راه‌اندازی نسل پنجم تلفن همراه لغو می کند.

همچنین شرکت هوایی دلتا ایرلاینز آمریکا گفته است برای لغو احتمالی بخاطر سرویس نسل پنجم تلفن همراه در مجاورت شماری از فرودگاه های آمریکا برنامه ریزی می کند.

این در حالی است که دو شرکت مخابراتی «ای تی اند تی» و «ورایزن» آمریکا روز سه شنبه اعلام کردند فعال سازی شبکه 5G را در برخی از فرودگاه ها به تعویق خواهند انداخت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.