مکرون: هر فردی که امنیت قاره اروپا را تهدید کند، مجازات می‌کنیم

رئیس‌ جمهور فرانسه در پارلمان اروپا ادعا کرد هر فردی که سعی کند امنیت این قاره را به خطر بیاندازد، مجازات می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان- «امانوئل مکرون» به مناسبت ریاست این کشور بر اتحادیه اروپا در پارلمان اروپا در استراسبورگ حضور یافت و گفت: « اروپا باید خودش قدرت انتخاب داشته باشد و به قدرت‌های بزرگ وابسته نباشد.»

به گزارش الجزیره، رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «برای بحران اوکراین راه‌حلی سیاسی ارائه خواهیم کرد و برای محافظت از قاره اروپا نیز طرحی در دست داریم که آن را به روسیه نیز ارائه خواهیم کرد.»

پیشنهاد مکرون در بحران مهاجران آفریقایی این است که اروپا برای مقابله با موضوع مهاجرت باید با قاره آفریقا اتحاد جدیدی تشکیل و یک پیوند اقتصادی با کشور‌ها و متحدان آفریقایی خود شکل دهد.

پیش از این نیز وزیر امور خارجه آلمان، آنالنا بائربوک، اعلام کرده بود این کشور آماده است تا درباره توافقات دوجانبه با روسیه گفت‌وگوی جدی داشته باشد و اقداماتی را انجام دهند که امنیت بیشتری را برای همه در اروپا از جمله روسیه فراهم کند.

اولاف شولتس، صدراعظم کار آلمان،در روز‌های نخست مسئولیت خود، به روسیه درباره حمله احتمالی به اوکراین هشدار داد و اعلام کرد که موفقیت و شکوفایی اتحادیه اروپا یک اولویت است و هرگونه تجاوز به اوکراین بهای سنگینی خواهد داشت.

کشور‌های غربی مدعی هستند که روسیه در حال برنامه ریزی برای حمله به کی‌یف است، اما مسکو بار‌ها تاکید کرده است که قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد.

در راستای بهبود روابط روسیه با کشور‌های اروپایی که به گفته کارشناسان این روابط نزدیک به زمان جنگ سرد است معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، انریکه مورا به مسکو سفر کرده و با مقامات روسیه دیدار کرد.

ماه گذشته نیز وزارت خارجه روسیه دو پیش نویس توافقنامه جامع در خصوص تضمین‌های امنیتی بین روسیه، آمریکا و ناتو را ارائه کرد. در این پیش نویس، باید آمریکا متعهد شود که پایگاه‌های نظامی در نزدیکی مرز روسیه ایجاد نکند و از گسترش بیشتر ائتلاف به سوی شرق خودداری کند. با این وجود آمریکا گزینه‌های روسیه را رد کرد و سه نشست مشترک که در هفته گذشته میان طرفین برگزار شد، بی نتیجه ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار