سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدای کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت

در قالب اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتور سوار از ابتدای امسال بیش از ۵۰۰ عدد کلاه ایمنی در استان خراسان جنوبی توزیع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: یکی از طرح‌های مهم حوزه حمل و نقل استان، اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت سوار است.

او از برگزاری ۲۲ دوره آموزشی ویژه موتورسواران از ابتدای سال خبرداد و گفت: هر ساله در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی، توزیع اقلام ایمنی اجرا می‌شود که طی ۹ ماه امسال نیز بیش از ۵۰۰ عدد کلاه ایمنی در بین موتورسواران توزیع شد.

گرجی گفت: این طرح موجب ارتقاء فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی بین موتورسیکلت‌سواران و کاهش آمار تلفات در موتورسواری می‌شود، و بیشترین علت فوت افراد در تصادفات، وارد شدن ضربه به سر است، درحالی که کلاه ایمنی کلاه زندگی و امنیت است که در حفظ جان موتورسواران نقش اساسی ایفا می‌کند.

معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: دوره‌های آموزشی با محوریت آموزش استفاده از تجهیزات ایمنی و سلامت فنی موتورسیکلت، آگاه‌سازی از تبعات عدم رعایت قوانین و مقررات عبور و مرور در راه‌ها مانند رانندگی با سرعت بالا، سبقت غیرمجاز، رانندگی بر خلاف جهت حرکت خودروها، رانندگی با موتورسیکلت‌های دارای نقص فنی و توزیع کتابچه‌های آموزشی مخاطرات رانندگی با موتور برگزار شد.

او گفت: این آموزش‌ها در طول سال ادامه دارد و امید است با اجرای چنین برنامه‌های فرهنگی و آموزشی، گامی موثر در جهت ارتقای فرهنگ موتورسواری در استان برداریم.

انتهای پیام /  ط ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.