سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منطقه مرکزی ایران در کاشان مجهز به سی تی آنژیوگرافی شد

برای نخستین بار دستگاه سی تی آنژیوگرافی توسط خیران برای منطقه مرکزی ایران در کاشان خریداری شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان -  رئیس اداره سازمان‌های مردم نهاد و خیران سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: برای نخستین بار در منطقه مرکزی ایران، دستگاه سی تی آنژیوگرافی با دقت ۱۶۰ دتکتور توسط خیر سلامت محمدرضا خدابخش، مدیر عامل شرکت سپیده فرش مشهد کاشان خریداری شد.

سی تی آنژیوگرافی قلب (CTA) یک روش تشخیصی جدید (غیر تهاجمی) است که برای تشخیص گرفتگی‌های عروق خونی و بیمار‌ی‌های مربوط به آن کاربرد دارد و جایگزینی برای آنژیوگرافی تهاجمی است.

فاطمه عطوف با اشاره به قیمت بیش از ۳۰ میلیارد تومانی دستگاه سی تی آنژیوگرافی ۱۶۰ اسلایس با ارز آزاد گفت: بر اساس رایزنی‌های انجام شده این دستگاه با ارز دولتی به مبلغ هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خریداری و روز چهارشنبه ۲۲ دی به کاشان منتقل شد.

پزشکان از سی تی آنژیو برای تشخیص و ارزیابی بسیاری از بیماری‌های عروق خونی یا شرایط وابسته به آن‌ها شامل تومورها، جراحات، گرفتگی‌ها، آنوریسم‌ها، پارگی عروق، لخته‌های خونی، رگ‏‌های خونی نامنظم مانند انواع ناهنجاری‏‌های عروق، ناهنجاری‌های مادرزادی (مربوط به زمان تولد) سیستم قلبی، عروقی استفاده می‌کنند.

او می‌گوید: قرارداد خرید دستگاه سی تی آنژیوگرافی دانشگاه علوم پزشکی کاشان بهه همت و تدبیر رییس قبلی دانشگاه با هیات امنای ارزی وزارت بهداشت در ابتدای سال ۱۳۹۹ و روز‌های اوج بحران کرونا منعقد شد.

به گفته او، اداره سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان پس از عقد قرارداد، مامور به جذب خیر برای تامین اعتبار مالی این دستگاه شد که با یاری خداوند متعال و رایزنی‌های انجام شده خیر سلامت آقای محمدرضا خدابخش برای اعطای اعتبار مورد نیاز اعلام آمادگی کرد.

این دستگاه، به عنوان تنها دستگاه سی تی اسکن با کیفیت تصویر ۱۶۰ اسلایس در منطقه مرکزی ایران می‌تواند علاوه بر بیماران منطقه شمال استان اصفهان، مورد استفاده بیماران دیگر استان‌های مجاور و حتی بیماران خارج از کشور قرار گیرد و صنعت توریسم درمانی را در منطقه کاشان توسعه دهد.

عطوف گفت:دانشگاه هنگام نیاز به خرید تجهیزات از خارج کشور، تمام تلاش خود را در راستای استفاده از ارز دولتی برای خرید این دستگاه‌ها با تامین هزینه از سوی خیران معطوف شد تا ضمن جلوگیری از اتلاف منابع، امکان فراهم کردن تجهیزات درمانی بیشتر برای همشهریان از طریق اعتبارات اهدایی خیران سلامت فراهم شود.

سی تی اسکن ۱۶۰ اسلایس یک دستگاه با دقت تصویربرداری ۱۶۰ فریم در ثانیه است.

رئیس اداره سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: ساخت ساختمان محل استقرار این دستگاه سی تی آنژیوگرافی، نیاز به پنج میلیارد تومان اعتبار دارد که دانشگاه هم اکنون در حال رایزنی با خیران سلامت برای جذب منابع مورد نیاز است.

عطوف افزود:هم اکنون تعداد انگشت شماری دستگاه سی تی اسکن با دقت بالا (۱۶۰ اسلایس و بالاتر) در ایران موجود است که در مراکز درمانی کلان شهر‌هایی مثل تهران، شیراز و مشهد مستقر است.

کاشان از ظرفیت ویژه خیران سلامت و مدرسه ساز برخوردار است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۲۳ ۳۰ دی ۱۴۰۰
احسنت به خیرین سلامت کاشان در تامین نیازهای حوزه پزشکی. خدا حفظشون کنه و در طی این مسیر خیرخواهی ثابت قدم باشن و الگوی دیگران قرار بگیرن. سلامتی و سربلندی شون در پناه حق 5 صلوات می فرستیم.