سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمیسیون تلفیق نرخ مالیات بر خودرو و واحدهای مسکونی را تعیین کرد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مهم ترین مصوبات پیش از ظهر امروز این کمیسیون را اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - کمیسیون تلفیق مالیات خودروی سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکان(چه افراد خانوار و چه فرزندان کمتر از ۱۸ سال تحت تکفل) را بر اساس مجموع ارزش به این صورت مصوب کرد:

تا سقف یک میلیارد تومان مشمول مالیات خودرو نخواهد شد؛

تا مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مازاد بر سقف قبلی یک درصد؛

تا مبلغ ۳ میلیارد تومان نسبت به مازاد سقف قبلی ۲ درصد؛

تا مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نسبت به مازاد سقف قبلی ۳ درصد؛

نسبت به مازاد ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ۴ درصد.

همچنین این کمیسیون نرخ مالیات واحدهای مسکونی و باغ ویلا های گران قیمت را به این صورت تصویب کرد:

تا سقف ۱۰ میلیارد تومان معاف از مالیات؛

نسبت به مازاد سقف قبلی تا ۱۵ میلیارد تومان، یک در هزار؛

نسبت به مازاد سقف قبلی تا ۲۵ میلیارد تومان، ۲ در هزار؛

نسبت به مازاد سقف قبلی تا ۴۰ میلیارد تومان، ۳ در هزار؛

نسبت به مازاد سقف قبلی تا ۶۰ میلیارد تومان، ۴ در هزار؛

نسبت به مازاد سقف قبلی، ۵ در هزار.

همچنین نرخ ۴ درصد حقوق گمرکی برای کالاهای اساسی مانند دارو تجهیزات و ملزومات پزشکی و نهاده‌های کشاورزی و دامی ذکر شده در بودجه ۱۴۰۱، به یک درصد کاهش یافت. زیرا اخذ نرخ ورودی ارز ۲۳ هزار تومانی است.

بدهی های بانکی و مالیاتی مربوط به طرح های برق آبی و مطالبات پیمانکاران و مشاوران این طرح ها از محل مطالبات وزارت نیرو و شرکت توانیر از دولت بابت مابه التفاوت قیمت‌های تکلیفی و تمام شده برق به صورت جمعی- خرجی تا سقف ۱۰ میلیارد تومان قابل تسویه و تهاتر خواهد بود.

برای توسعه اشتغال زندانیان حین حبس با همکاری بخش عمومی غیر دولتی، سود حاصل از سرمایه گذاری بخش عمومی غیردولتی در پوسته زندان ها(بخش هایی مانند کارافرینی و...) پس از تأیید سازمان زندان‌ها از مالیات معاف شد.

کمیسیون تلفیق با هزار میلیارد تومان انتشار اوراق برای تجهیزات جمعیت هلال احمر در سقف ۸۸ هزار میلیارد تومان بودجه دولت موافقت کرد.

شهرداری های شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر موظفند بابت صدور هر فقره پروانه ساختمانی اعم از مسکونی، صنعتی و تجاری، ۲ درصد عوارض از متقاضیان پروانه وصول کنند تا به حساب درآمد عمومی در اختیار نیروی انتظامی قرار دهند.

کلیه رده های بسیج، پایگاه های مقاومت و سالن‌های ورزشی و امدادی، پاسگاه‌ها، کلانتری‌ها و موزه های دفاع مقدس از پرداخت حق انشعاب آب و فاضلاب، برق و گاز معاف شدند.

کلیه واحدهای آموزشی، مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت هزینه های آب و فاضلاب، برق و گاز در سطح الگوی مصرف معاف شدند.

شرکت های آب منطقه‌ای استان ها و آب و برق خوزستان مکلف شدند از محل منابع داخلی خودشان و بخشی از اعتبارات تعادل بخشی و تغذیه مصنوعی در قالب وجوه اداره شده نسبت به تأمین هزینه های خرید و نصب شمارشگر حجمی و هوشمندسازی چاه‌های آب کشاورزی اقدام کنند.

اصل و مبلغ تسهیلات پرداختی بدون دریافت سود و باید اقساطی باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، کمیسون تلفیق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۲۰ ۳۰ دی ۱۴۰۰
مالیات حق دولت است اما باید از پزشکان و دندانپزشکان و ارتوپدی و لوازم یدکی فروش که ساعتی اجناس را بالا می بره و عمده فروش مواد غذایی هم مالیات واقعی اخذ شود...طرف مکانیک و درامدش حدود دو میلیارد در سال است و خودش بیان می کند و مالیات پانصد هزار تومان برا سال داده و این به چه معناست؟دوستان کارگران و کارمندان مالیات واقعی را پرداخت می کنند نه مشاغل ازاد.......باید کشور بدون پول نفت بچرخد و پول نفت سرمایه گذاری و برا عمران هزینه شود
ناشناس
۱۱:۰۶ ۳۰ دی ۱۴۰۰
چه عجب بالاخره از پولدارها هم مالیات گرفته میشه. هر چند خیلی کمه ولی همین هم بهتر از هیچیه
ناشناس
۰۹:۴۵ ۳۰ دی ۱۴۰۰
به قول زنگنه ، جمهوری اسلامی تا زمانی که مردم بار می برند و تحمل می کنند بار می گذارد ! تا زمانی که یا زیر بار له شوند و یا .....
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۹ دی ۱۴۰۰
واقعا متاسفم
ناشناس
۱۱:۰۷ ۳۰ دی ۱۴۰۰
باید هم متاسف باشی. تا حالا فقط کارگر و کارمند مالیات میداد ولی از الان شما پولدارهای بیوجدان هم باید مالیات بدید
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۹ دی ۱۴۰۰
پولدار ها مگه مالیات می دهند؟
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۹ دی ۱۴۰۰
ناچیزه .
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۹ دی ۱۴۰۰
اره دیگه ماشین با کیفیت سوار شدن دیگه رویا بود شد میشه رویاتر ، مردم برن خودروها زپرتی بخرن ایربگش باز نشه درجا برن اون دنیا !!!!!
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۹ دی ۱۴۰۰
شما پولدارا تا میتونید جو رو متشنج کنید الان زیر این متن هم حاشا کنید
همه ما کارگرها داریم مالیات میدیم
شماهایی که چندین ساله ندادید
الان بخواید مالیات بدید درد داره
ناشناس
۰۸:۳۹ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
سوا از بحث در مورد این قانون ، آدم بعضی نظرها را میخونه میممونه کی این نظر میگزاره ! دوست عزیزی که زیر این کامنت نوشتی فقط کارگر ها مالیات می دهند. باید خدمتتون عرض کنم طیف وسیعی از کارگرها بر اساس میزان دستمزدشون طبق قانون از مالیات معاف هستند. در ضمن تا الان شما فقط مالیات نمیدادی و طیف وسیعی از جامعه از جمله کارخانه دار ، مغازه دار ، شرکت ها خدماتی ، باربری ها ، شرکت ها و..... سالیانه مالیات پرداخت می کنند . پس اینکه مالیات فقط برعهده خودتون میبینید اشتباه می کنید.
نوید
۱۹:۲۸ ۲۹ دی ۱۴۰۰
درود
معذرت می خوام من یک مقدار کند هستم توی محاسبات و علت و معلول:
الان این مالیات بر چی هستش!؟ انواع مالیاتی که من میشناسیم همچین چیزی تا حالا نشنیدم که ماهیتش معلوم نباشه
اگر مالیات بر این که چون ماشین یا خونه گرونه یعنی ریال بی ارزش شدش یعنی تورم باعثشه و تورم هم یک عده خاص باعثشن پس چرا مالبات از ملتی که علاوه بر ضرر ناشی از تورم ضرری به نام مالیات بر تورم میخوان بگیرین بدن!؟ اینو دیگه کجای دنیا نوشته بله در کشور های پیشرفته برای خرید خانه ها مالیات گرفته میشه مثل ایران ولی نه اینکه چون ارزش خونه تو به علت بی کفایتی یک عده پایین میادش ( ریال بالا میره) تو به صورت سالانه باید پول زوری به نام مالیات بدی!؟
دقیقا همین کار رو هم با خریدار سکه های سال 96 97 کردین وقتی در اون زمان گفتین معاف از هر گونه مالیاتی
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۹ دی ۱۴۰۰
نرح های خنده دار مالیات خانه و ماشین های لوکس !!! یعنی کشک
بیشتر خوش خدمتی نمایندگان برای صاحبان پول تبلیاتشون بود ! تا لایحه اخذ مالیات !!!!
مالیات حقوق 10% ارزش حقوق ! اما مالیات فروش ملک میلیاردی 4 در هزار !!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فاجعه است !
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۹ دی ۱۴۰۰
دوست عزیز لااقل سواد داشته باشی بد نیست 4درهزار یعنی هرهزارتومن 4درصد جالا حساب کن ویلایی که بالای15میلیاردتومن قیمت دارد مالیاتش چقدر میشود
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۹ دی ۱۴۰۰
عزیز دل ظاهرا مالیات فروش نیست ! مالیات سالیانه است ! یعنی هر سال باید پرداخت بشه ! تا خیال شما هم راحت باشه !
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۹ دی ۱۴۰۰
ماشین خارجی که ۱۵۰درصد تعرفه داره ، جدیدا با درایت مدیران لوکس محسوب شده ، داخلی ام حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون مالیات رو قیمت خودرو هست ، ۱ و ۲ درصدم مالیات نقل انتقال وضع کردن داخلی و خارجی ، عوارض شهرداری ام هست ، ماشین های داخلی تونم که واسه عهد بوق است خارجی ام واسه از مردم بهترونها ، اینهمه عقل و هوش و از کجا آوردین نابغه ها واسه دست بردن جیب مردم ، خونه خالی ام در ادامه درایتهای ۳۰ سال اخیره ، دلال دلال میزاید
ناشناس
۱۱:۰۹ ۳۰ دی ۱۴۰۰
جدیدا؟ ماشین چند میلیاردی قبلا چند صد میلیونی بوده ولی اون زمان هم مردم عادی نمی‌تونستند بخرند و لوکس محسوب میشد. همه مردم مثل تو پولدار نیستند
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۹ دی ۱۴۰۰
نرح های خنده دار مالیات !!!
حتی از مبلغ کمیسیون بنگاه هم کمتر !!!
اینهمه سر و صدا آخرش همه فهمیدند از ما بهترون مالیات نخواهند داد !!!
واقعا" مایه تاسف !!! کافیه به نرخهای مالیاتی سایر کشورها نگاهی بیندازیم تا متوجه شوخی بودن مالیاتها بشیم !!! 30 تا 70 درصد ارزش ملک مالیات گرفته میشه 4 در هزار یعنی پشم نه مالیات !!!!؟؟؟
مایه تاسف !!! علت خرج کردن ثروتمندان برای انتخابات نمایندگان مجلس اینجا مشخص میشه ! تازه این یک قانونش صدها قانون و دستور العمل بنفع اونهاست و به ضرر عموم مردم !!!جای تاسف
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۹ دی ۱۴۰۰
قیمت خانه و ماشین و درامد رو هم در خارج و تفاوت ان با ایران حساب کن برادر.خارج هر سال قیمت ملک استفاده شده و ماشین کارکرده کمتر میشه مثل اینجا نیست خونه کلنگی زوار در رفته سالی پنجاه درصد بره روش یا ماشین قراضه رو بخری ده تومن ده سال سوار بشی بفروشی دویست تومن.یکم فکر کنید تز بدید مثل اینکه خیلی دوست دارید پول بدید
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۹ دی ۱۴۰۰
30 تا 70 درصد؟؟ مالیات سالیانه ؟ کدام کشور ؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۹ دی ۱۴۰۰
پس قانون شفافیت چی شد؟
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۹ دی ۱۴۰۰
خیلی جالب و دردناکه.ماشین ۱۰۰ تومنی شده دو میلیارد بابت کارهای خود و لجبازی با دنیا بعد ما باید تاوانشو بدیم! جلو تورمو شما نگرفتی که شده میلیاردی.ثانیا تمام مالیات و عوارضش رو موقع واردات گرفتید اونم دولا پهنا. افسوس بر ما که خودروهای پایین رده ای مثل کیا و هیوندای که حتی تو افغانستان هم لوکس حساب نمیشن عنوان لاکچری گرفتن و مشمول مالیات میشن.تازه بماند ماشین کره ای الان خیلی از چینیها بالای یک میلیارد قیمت دارن. سال دیگه هم انشالله با همین فرمون بریم پژو پارس شده میلیاردی و برای اونم باید مالیات بدیم. ادم متنو میخونه باورش نمیشه خانه ۶۰ میلیاردی.یه زمانی میلیارد چه ارزشی داشت الان هر بچه زیر ده سال از میلیارد حرف میزنه
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۹ دی ۱۴۰۰
کارمندی را در نظر بگیرید که با زحمت زیاد در سال‌های قبل از بی‌ارزش شدن پول با قناعت و به صورت اقساطی خانه‌ای خریده و حالا در اثر تورم همان خانه 20 میلیارد تومان قیمت‌گذاری می‌شود و صاحبخانه با حقوق کارمندی یا بازنشستگی با قناعت، روزگار می‌گذراند. شما چگونه می‌خواهید از خانه این کارمند مالیات بگیرید؟ او این مالیات را از کجا بیاورد؟
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۹ دی ۱۴۰۰
واقعا همچین کارمندی وجود داره؟
دولت جهادی انقلابی
۱۷:۵۴ ۲۹ دی ۱۴۰۰
مگر مجبور است در خانه ۲۰ میلیاردی زندگی کنه ، خانه را بفروشه و ۸ میلیارد کوچکتر بخره و ۱۲ میلیارد اضافه ارز ریال دیجیتالی بخره که از مالیات معاف است
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۹ دی ۱۴۰۰
خونه من کلنگی هست و 15 میلیارد قیمت داره - خونه متعلق به سه نسل از خانواده ما هست و نمیفروشم چون یاد مرحوم مادرم هست
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۹ دی ۱۴۰۰
دوستی که میگی همچین کارمندی وجود داره ! بله هست ! 25 یا 30 سال پیش می شد تو منطقه مثلا پونک و جنب آباد یک زمین ارزان خرید ، ولی الان قیمت همین مناطق سر به فلک گذاشته !
امیر
۲۳:۳۸ ۲۹ دی ۱۴۰۰
واقعا پس انداز کردی... تو کارمندی بیت المال و خیلیا خوردن وبا زحمت ومدرک سازی خونه های اینجوری پس انداز کردن
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۹ دی ۱۴۰۰
دقیقا از کجا باید آورد این مالیات ها را داد؟ ماشینی که یکبار گمرکش گرفتید برای چی باید مالیات سالیانه داد؟؟؟؟؟ ماشین خریدیم 200 تومان الان شده یک ملیارد خورده ای ! مقصر مایم؟؟؟؟؟ جلو تورم بگیرید !!!!
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۹ دی ۱۴۰۰
مالیات می گذاشتی برای فروشنده های ماشین و دلال ها