سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرآوری سالانه ۷۳۲ هزار تن محصول کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه ۷۳۲ هزار تن محصول کشاورزی در این استان فرآوری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - عطاءالله ابراهیمی در نشست قرارگاه امنیت غذایی گفت: ظرفیت سالانه محصولات کشاورزی فرآوری شده در چهارمحال و بختیاری در گروه زراعی ۳۲۹ هزار تن، در گروه باغی ۴۵ هزار تن، در گروه دام و طیور ۳۴۶ هزار تن، در گروه آبزیان ۱۲ هزار تن و در مجموع ۷۳۲ هزار تن است.

تولیدات بخش کشاورزی در این استان در مجموع یک میلیون و ۴۶۶ هزار تن است که شامل انواع باغی، زراعی، دام و طیور، شیلات، گلخانه‌ای و قارچ دکمه‌ای می‌شود.


بیشتر بخوانید


تا پایان آذرماه ۱۴۰۰ میزان تولید محصولات کشاورزی در کشور بیش از ۱۲۰ میلیون تن بود که این رقم در چهارمحال و بختیاری برابر با یک میلیون و ۴۶۶ هزار تن گزارش شد، همچنین میزان ضایعات این محصولات در کشور و استان به ترتیب برابر با ۲۵ و ۲۰ درصد بود.

جهاد کشاورزی استان ۱۴۸ و سازمان صمت این استان نیز ۸۷ واحد فرآوری محصولات کشاورزی دارد، مجموع اسمی این واحد‌ها یک هزار و ۳۴۴ تن است که برای ۴ هزار و ۴۳۵ نفر اشغال ایجاد کرده‌اند.

کارخانه جات فعال خوراک دام، طیور و آبزیان در چهارمحال و بختیاری علاوه بر تامین نیاز واحد‌های تولیدی در بخش خوراک و آبزیان و ماهیان سردآبی، این خوراک را به بیش از ۲۶ استان کشور و کشور‌های عراق، افغانستان و... صادر می‌کنند، همچنین بیش از ۱۰ میلیون یورو در سال ۹۹_۱۴۰۰ در بخش صنایع تبدیلی صادرات را به نام خود به ثبت رسانده‌اند.

در حال حاضر سه کشتارگاه دام و سه کشتارگاه طیور با ظرفیت ۵۷ هزار و ۸۵۰ تن در این استان فعال هستند، همچنین دو کشتارگاه دام و طیور دیگر نیز با ظرفیت‌های ۴ هزار و ۴۲۰ و ۸ هزار تن در حال اجرا هستند که به زودی تکمیل می‌شوند.

جمعا ۶۳ سردخانه با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن شامل ۱۶ سردخانه استاندارد دومداره و ۴۰ انبار سرد سنتی به بهره‌برداری رسیده است که از این تعداد ۶ سردخانه در حال احداث هستند.

۴۶ پروژه در چهارمحال و بختیاری نیمه تمام و در حال احداث هستند، ظرفیت اسمی این پروژه‌ها ۵۰۰ هزار تن است که اشتغالی بالغ بر یک هزار و ۲۰ نفر ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.