سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خوزستان:

طرح آمایش سرزمینی خوزستان پس از ۱۵ سال نهایی شد

خلیلیان از نهایی شدن طرح آمایش سرزمینی خوزستان پس از ۱۵ سال و اجرایی شدن آن خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - صادق خلیلیان استاندار خوزستان در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان گفت: یکی از مسائلی که از سوی کارشناسان به منظور توسعه متوازن در کشور مطرح می‌شد ارائه یک سند آمایش سرزمینی بود.

او افزود: حالا این سند پس از ۱۵ سال نهایی شده که پایه کار است و باید برنامه ریزی‌ها و اهداف توسعه استان بر همین اساس پیش برود.

خلیلیان می‌گوید: اگر بخواهیم از وضع موجود به سمت یک موقعیت مطلوب حرکت کنیم و در وضعیت شهروندان خوزستانی به لحاظ مادی و معنوی نیز بهبودی حاصل شود لازم است که بر اساس این طرح پیش برویم.

به گفته استاندار خوزستان در طرح آمایش سرزمینی توسعه پایدار و ملاحظات محیط زیستی کاملا در نظر گرفته شده، قلمرو‌ها مشخص و یک سند راهبردی برای توسعه استان تدوین شد که منبع تمام اقدامات است.

این مقام مسئول همچنین یادآور شد که به جهت طولانی شدن نهایی ممکن است در حال حاضر و با توجه به وضعیت تحریم‌ها نیاز باشد که ملاحظاتی در این سند مد نظر قرار بگیرد.

صادق خلیلیان گفت: دستگاه‌ها نیز ظرف ۲ هفته فرصت دارند که موارد مورد انتقاد خود را به سازمان مدیریت برنامه ریزی خوزستان اطلاع دهند.

او افزود: ممکن است نیاز باشد تا پس از برگزاری نشست‌های کارشناسی یک سند اصلاحی یا پیوست اصلاحی به آن اضافه شود، اما نباید سند اصلی مخدوش شود و پایه و ظرفیت کار باشد.

در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان که امروز دوشنبه برگزار شد برخی از مدیران استان خوزستان و همچنین نماینده مردم شوش در مجلس نسبت به آن انتقاداتی وارد کردند.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.