سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جانشین وزارت دفاع در سفر اراک:

جلوی هرگونه واردات در وزارت دفاع گرفته می‌شود

فرحی در بازدید از صنایع اراک گفت: صاحبان صنایع حداکثر توان خود را برای حل نیازهای داخل صرف کنند.

 

فرحی در حاشیه  بازدید از صنایع آذرآب واگن پارس و لجور اراک در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، اراک با بیان اینکه جلوی هرگونه واردات از خارج در این وزارت خانه گرفته می شود موضوع کمک به صنایع داخلی را به شرح زیر بیان کرد.

بنای نظام و دولت استفاده هر چه بیشتر از توان و ظرفیت و داخلی است و از صاحبان صنایع می‌خواهیم آن‌ها هم حداکثر تلاش خود را بدای برآوردن نیاز داخل صرف کنند.

در تامین نیاز‌های صنعتی و تجهیزاتی کشور و در جهش خودکفایی، آینده خوبی برای صنایع استان مرکزی متصور است و صنایع استان مرکزی در بی نیازی به خارج، از صنایع سرآمد است که وزارت دفاع در حد نیاز خود از توان این صنایع استفاده خواهد کرد.

جانشین وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح کشور در بازدید از کارخانه آذرآب با ابراز ناراحتی از شرایط کم کاری این کارخانه، از پرکاری این صنعت در دوران دفاع مقدس یاد کرد وقول رایزنی با مسئولین رده بالا برای استفاده از توان این کارخانه را داد.

به گفته بیرامی مدیرعامل آدرآب این کارخانه اکنون با ۲۵ درصد ظرفیت کار می‌کند.

سردار فرحی در سرکشی به واگن پارس هم با خوشحالی از رونق این کا خانه و تلاش مپنا برای احیا این کارخانه از آغاز انتقال سند واگن پارس از وزارت دفاع به مپنا خبر داد و تصریح کرد تا پایان امسال سند کارخانه به مپنا واگذار می‌شود تا روند تولید و عقد قراداد بیش از گذشته آسان شود.

پیگیری برای پرداخت مطالبات لجور هم از دیگر موضوعاتی بود که جانشین وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح کشور در سفر به اراک مطرح کرد.

آصفری نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب هم در این بازدید سفر معاون وزیر دفاع و توانمندی‌های صنایع استان مرکزی را به شرح زیر بیان کرد.

هدف از دعوت معاون وزیر دفاع رایزنی برای استفاده از توان صنایع استان مرکزی در بخش تامین نیاز‌های غیر نظامی وزارت دفاع است

صنایع اراک در دوران دفاع مقدس پشتیبان دفاع و نظام بودند؛ در حال حاضر اگر بخواهیم همین کارخانه را احداث کنیم هزاران میلیارد تومان سرمایه گذارای نیاز هست و اکنون که این کارخانه‌ها در استان وجود دارد و نیاز به هزینه‌های میلیاردی نیست با حذف واردات باید به کمک این صنایع شتافت و از این فرصت مغتنم استفاده کرد.

همت دولت بر استفاده از توان داخل است و باید صنایع اراک در اولویت باشد.

استان مرکزی پایتخت صنعت کشور نامیده می‌شود و بیش از ۳ هزار واحد صنعتی در استان وجود دارد و بیش از ۱۰۰۰ واحد از این صنایع از جمله صنایع مادر و بزرگ در اراک و حوالی آن فعال است.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.