سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قیمت نوشیدنی‌ها در خراسان رضوی رو به کاهش گذاشته است

کارشناس مسئول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از کاهش قیمت نوشیدنی‌ها در این استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - عباس اخوان گفت: از زمان آغاز اجرای طرح الزام درج قیمت بر روی کالا‌ها از بخش تولید تاکنون نرخ نوشیدنی‌ها به ویژه بطری‌های آب معدنی در استان رو به کاهش گذاشته است.

او گفت: در پی اجرای طرح ملی درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها، طی دو مرحله تاکنون ۲۴ قلم کالا مشمول درج قیمت شده است.

در فاز دوم طرح درج قیمت تولید کننده (به جای قیمت مصرف کننده) روی کالاها، واحد‌های تولیدکننده و واردکننده مکلف شدند قیمت تولیدکننده یا واردکننده، را روی کالا‌ها درج کنند.

کارشناس مسئول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از ۲۴ قلم کالای مزبور، واحد تولیدی برخی از آن‌ها از جمله نوشیدنی ها، شوینده‌ها و برخی مواد غذایی دیگر در خراسان رضوی مستقر است که قیمت بر روی کالا‌ها نصب شده و این موضوع نرخ آب معدنی، نوشابه و برخی اقلام دیگر را در استان کاهش داده است.


بیشتر بخوانید


اخوان گفت: به عنوان مثال قیمت هر بطری آب معدنی یک و نیم لیتری از ۶۰ هزار ریال به ۴۰ هزار ریال و قیمت هر بطری ۵۰۰ سی. سی آب معدنی از ۴۰ هزار ریال به ۲۰ هزار ریال کاهش یافته است.

او گفت: با الزامی شدن درج قیمت کالا توسط تولیدکنندگان، تخفیف‌های غیرواقعی فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز حذف خواهد شد و این موضوع کاملا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان مشهود است.

اخوان گفت: سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرده است که فروشندگان حداکثر سه درصد مجاز هستند برای کالا‌ها تخفیف اعمال کنند لذا در صورت اعمال تخفیف بیشتر باید با هماهنگی سازمان‌های صمت استان‌ها نسبت به آن اقدام کنند.

کارشناس مسئول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بر اساس اعلام سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان حداکثر سود قانونی از بخش تولید تا مصرف ۳۰ درصد برای یک کالاست از این رو درج قیمت توسط تولیدکننده هم به نفع مصرف کننده و هم فروشنده خواهد بود و در مجموع واقعی سازی فضای تولید به نفع تولیدکنندگان خواهد شد.

اخوان گفت: انجمن آب معدنی و نمک استان طی مکاتبه‌ای با سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان اعلام کرده است که به علت حجیم بودن کالا و هزینه‌های مترتب بر توزیع، درصد‌های سود که برای شرکت‌های پخش در نظر گرفته می‌شود پاسخگوی هزینه‌ها نیست.

او گفت: در پی اعلام انجمن مزبور، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان طی ابلاغیه‌ای اعلام کرده است که سود شرکت‌های پخش از ۱۰ به ۱۴ درصد افزایش می‌یابد که این موضوع به واقعی سازی قیمت‌ها کمک می‌کند.

 

انتهای پیام//م.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۷ دی ۱۴۰۰
چه عجب یک چیز در این کشور قیمتش کاهش پیدا کرد
مریم
۰۹:۱۰ ۲۷ دی ۱۴۰۰
یه فکری برای قیمت مواد غذایی داشته باشند