سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوسازی و ساخت ۶۰۰ هزار واحد مسکونی فرسوده در کشور

معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیر عامل ستاد بازآفرینی کشور گفت: بازآفرینی و نوسازی ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور در دستور کار قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیر عامل ستاد بازآفرینی کشور در سفر به همدان گفت: در اجرای نهضت ملی مسکن باز آفرینی و نوسازی سالانه ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده در دستور کار قرار گرفته است.

محمد آئینی در ستاد بازآفرینی استان همدان گفت: این واحد‌ها از تمام امتیازات و تسهیلاتی که برای ساخت نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است برخوردار می‌شوند.

او گفت: در مناطق باز آفرینی و بافت‌های فرسوده شرایط فرم «ج» و سابقه سکونت حذف و به ابنوه سازان و مالکان این واحد‌ها تسهیلات یارانه‌ای با نرخ نه و نیم درصد پرداخت می‌شود.

هزار و ۲۰۰ منطقه در کشور نیاز به بازآفرینی دارد که ستاد اجرایی فرمان امام (ع) ۲۲۰ محله، بنیاد برکت و بنیاد احسان ۴۴۰ محله، کمیته امداد امام خمینی(ره) ۳۱۸ محله و هلال احمر ۲۰۰ محله را پذیرفته اند.

معاون وزیر راه وشهر سازی افزود: سقف پرداخت تسهیلات یارانه‌ای در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در کلان شهر‌ها ۴۰۰، در مراکز استان‌ها ۳۵۰ و در شهرستان‌ها ۳۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

او گفت: ده هزار فقره تسهیلات یارانه‌ای آماده پرداخت شده است و شهرداری‌ها هم متعهد شده اند با ارائه تخفیف مناسب، پروانه ساخت را در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر کنند.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.