سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری سارقان حساب هزار نفر در اراک

پلیس فتا استان مرکزی سارقان اینترنتی که به حساب هزار نفر دستبرد زده بودند را دستگیر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان، اراک - سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی با اشاره به شناسایی و دستگیری دو سارق اینترنتی که به اطلاعات هزار نفر دستبرد زده بودند این موضوع را به شرح زیر بیان کرد.

طی رصد و پایش کارشناسان پلیس فتا در فضای مجازی و با توجه به برداشت‌های غیر مجاز اینترنتی صورت گرفته از حساب کابران فضای مجازی که حکایت از دسترسی افرادی سودجو به حساب هموطنان داشت پرونده‌ای تشکیل شد و در دستور کار قرار گرفت.

ماموران در تحقیقات تکمیلی خود با دستیابی به مستندات قطعی و مشخص دریافتند که فرد یا افرادی به اطلاعات بانکی حساب مجازی کاربران دسترسی پیدا کرده و اقدام به سرقت مبالغی از حساب‌های آنان کرده اند.

مأموران پلیس فتا با تلاش شبانه روزی، سارقان را شناسایی و با تحت کنترل قراردادن محل‌های ترددشان، سرانجام در عملیات‌های جداگانه دو نفر از سارقان حساب‌های مجازی در اراک را دستگیر و تجهیزات رایانه‌ای آنان را توقیف کردند.

سارقان مورد نظر با مشاهده مستندات قانونی کارشناسان پلیس فتا به دسترسی به اطلاعات بیش از هزار حساب بانکی و برداشت ۴۰۰ میلیون ریال از حساب مجازی هموطنان به منظور تأمین هزینه مواد مصرفی خود به دلیل اعتیاد به مواد مخدر و دیگر روان‌گردان‌ها اعتراف کردند.

سرهنگ آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی در پایان گفت: تحقیقات کارشناسان پلیس فتا به منظور شناسایی تعداد دقیق حساب‌های سرقت شده و احقاق حق شاکیان در این پرونده ادامه دارد.


کابران فضای مجازی همواره باید با دقت به آدرس صفحه‌ای که اقدام به انجام تراکنش اینترنتی از آن می‌کنند توجه داشته باشند و هرگاه در تراکنش‌های اینترنتی خود با خطا مواجه شدند بلافاصله با تغییر رمز کارت خود، از برداشت‌های غیرمجاز از سوی سارقان اینترنتی، پیشگیری کنند.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.