سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم تایباد در مجلس؛

وزارت کشور درخصوص اتباع خارجی ضعف دارد

نماینده مردم تایباد در مجلس گفت: وزارت کشور در خصوص ساماندهی اتباع خارجی ضعف دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد- جلیل رحیمی گفت: در بازدید از نوار مرزی شرق کشور، برخی از مرزبانان غذای خودشان را در اختیار افرادی که غیرقانونی وارد مرز می‌شدند؛ می‌گذاشتند و این نشان می‌دهد که وزارت کشور در خصوص ساماندهی اتباع خارجی ضعف‌های عمده‌ای دارد.

او گفت: اردوگاه‌های مناسبی هم در شرق کشور وجود ندارد؛ هر چند در تایباد ضمن هماهنگی با سازمان‌های بین المللی، منابع طبیعی و استانداری، ساخت اردوگاه برای مهاجران افغانستانی دنبال می‌شود.

به گفته رحیمی؛ وزارت کشور باید علاوه بر تعیین سیاست ساماندهی اتباع و مهاجران خارجی، مسئول این نهاد را هرچه سریع‌تر معرفی کند و همچنین بودجه مناسب برای مرزبانی در نظر گیرد.

در آذرماه امسال، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از مرز‌های شرقی کشور با افغانستان در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بازدید کردند.

آن دسته از اتباع افغانستانی که به صورت غیر قانونی وارد ایران می‌شوند، توسط نیروی انتظامی دستگیر و به اردوگاه مراقبتی سفیدسنگ فریمان منتقل و پس از آن به مرز دوغارون جهت بازگشت به کشورشان اعزام می‌شوند.

همچنین قرار است در راستای کاهش هزینه انتقال اتباع خارجی و بهبود خدمات، اردوگاهی برای مهاجرین در تایباد، به عنوان مکانی نزدیک مرز دوغارون، ایجاد شود.

اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی می‌گوید روزانه بیش از هزار تبعه افغانستانی از مرز‌های زمینی به صورت غیر مجاز وارد خاک ایران می‌شوند.

 

انتهای پیام// ا. چ.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۴۶ ۲۵ دی ۱۴۰۰
واقعا!!