سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شمارش پرندگان مهاجر در کهگیلویه وبویراحمد با کمک ۱۵ کارشناس محیط زیست

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: شمارش پرندگان مهاجر، آبزی و کنارآبزی در استان به وسیله کارشناسان و محیط بانان آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - جمشید عبدی پور معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: شمارش پرندگان مهاجر، آبزی و کنارآبزی در این استان ابه وسیله کارشناسان و محیط بانان آغاز شده و تا یازدهم بهمن ماه ادامه دارد.
 
او گفت: شمارش پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی کهگیلویه و بویراحمد در مناطق سردسیری آغاز شده و این طرح چند روز آینده در مناطق گرمسیری استان نیز انجام می‌شود.

عبدی پور بیان کرد: شمارش پرندگان مهاجر با مشارکت ۱۵ تن از کارشناسان محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از طریق مشاهده مستقیم با استفاده از دوربین و تلسکوپ در منابع آبی مانند رودخانه ها، دریاچه پشت سدها، آبگیر‌ها و تالاب‌ها انجام می‌گیرد.
 
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: بر اساس این سرشماری علاوه بر پایش منابع آبی کهگیلویه و بویراحمد سلامت و روند تغییرات جمعیتی پرندگان مهاجر، آبزی و کنارآبزی در استان نیز بررسی می‌شود.

عبدی پور گفت: شهریور و مهر ماه هر سال پرندگان مهاجر به استان مهاجرت کرده و تا زمانی که شرایط اقلیمی مساعد باشد در این مناطق باقی می‌مانند.
 
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: پرندگان آبزی و کنار آبزی از مناطق سردسیری آسیا و شمال کشور در کنار منابع آبی این استان فرود آمده اند.

او گفت: این پرندگان از گروه‌های اگرت‌ها، حواصیل‌ها، اردک‌ها، باکلان‌ها و کشیم‌ها هستند که با توجه به شرایط توپوگرافی، اقلیمی و وجود زیستگاه‌های مناسب، هر ساله آبگیر‌های کهگیلویه و بویراحمد را برای زمستان گذرانی انتخاب می‌کنند.
 
عبدی پور گفت: رودخانه‌های بشار، مارون، زهره، تنگ سرخ، کبکیان، خرسان، شاه بهرام و سد‌های مارون، کوثر، شاه قاسم، تالاب‌های برم الوان و مورد زرد زیلایی از جمله مکان‌هایی هستند که همه ساله از اواسط شهریور تا اواخر زمستان میزبان پرندگان مهاجر آسیایی هستند.
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.