سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت سیزدهم در حال اجرایی کردن سیاست منطقه‌ای است

کارشناس مسائل بین الملل گفت: منطقه گرایی یک ابزار مهم کشور‌ها برای رسیدن به منافع خودشان است و دولت سیزدهم در حال اجرایی کردن آن است.

مهدی خورسند کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت امروزه در صحنه روابط بین الملل روابط هر کشور با کشور دیگر تنها بر اساس منفعت است.

کارشناس مسائل بین الملل می گوید اگر چین برنامه جامع همکاری ۲۵ ساله  با ایران تعیین کرده در ذیل آن هم منافعی را برای خود تعیین کرده است. چین به عنوان قطب اقتصادی و روسیه به عنوان یک قطب برتر نظامی در کنار هم بازیگری خواهند کرد تا صحنه بین الملل را تحت تاثیر قرار دهند.

به گفته خورسند، منطقه گرایی یک ابزار‌ مهم کشور‌ها برای رسیدن به منافع خودشان است؛ ایران در دولت سیزدهم در حال اجرایی کردن سیاست منطقه ای خود است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ۲۴ دی ماه به چین سفر کرده بود؛ در دیدار با همتای چینی خود اعلام کرد: سند همکاری ۲۵ ساله و توافق طرفین برای آغاز اجرای این سند رویدادی مهم و زمینه ساز تحول اساسی در روابط است. سند برنامه همکاری جامع ایران و چین هفتم فروردین امسال در سفر وانگ یی به تهران بین وی و وزیر سابق امور خارجه ایران به امضا رسید.

 وزیر امور خارجه پیش از این هم به عمان و قطر سفر کرده بود؛ این اولین سفر امیر عبداللهیان در مقام وزیر خارجه به کشور‌های حوزه خلیج فارس بود که در راستای سیاست دولت سیزدهم یعنی افزایش و گسترش تعامل با همسایگان است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.