سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز گام ششم طرح شهید سلیمانی در سنندج

رییس مرکز بهداشت سنندج از اجرای گام ششم طرح شهید سلیمانی با هدف افزایش پوشش واکسیناسیون در سنندج خبر داد و گفت: در طرح مذکور بیماریابی انجام و مبتلایان شناسایی و رصد می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - دکتر جهانبخش یوسفی رییس مرکز بهداشت سنندج گفت : طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا دارای پشتوانه علمی و همراه با انگیزه‌های دینی، جهادی و انسانی است که تاکنون پنج گام در قالب طرح شهید سلیمانی با موفقیت اجرا شده است.

یوسفی با بیان اینکه در گام ششم طرح مذکور به شناسایی، رهگیری و رصد مبتلایان و بیماریابی می‌پردازیم، گفت: این طرح با استفاده از تست‌های سریع و حمایت‌های بهداشتی و درمانی در منزل انجام می‌شود.

او با تاکید بر لزوم حفظ و تقویت مراکز تجمیعی واکسیناسیون جهت لکه‌گیری افراد واکسن‌نزده و انجام سریع‌تر واکسیناسیون دز سوم، گفت: به دنبال توسعه پایگاه‌های سیار هستیم.

رییس مرکز بهداشت سنندج  با یادآوری اینکه توانمندسازی مردم در این طرح مد نظر است تا در برابر بیماری، خودمراقبتی داشته باشند، گفت: آموزش و اطلاع‌رسانی، واکسیناسیون، بیماریابی، اقدامات مراقبتی، نظارتی و حمایتی، استفاده از فناوری‌های نوین با مشارکت آموزش و پرورش، هلال احمر، شهرداری، قوه قضاییه، کمیته امداد، بسیج، سپاه و دانشگاه علوم پزشکی در قالب این طرح انجام می‌شود.

یوسفی گفت: حفظ و تقویت مراکز تجمیعی واکسیناسیون کووید ۱۹ جهت لکه‌گیری افراد واکسن‌نزده و انجام سریع‌تر واکسیناسیون دز سوم افراد بالای ۱۸ سال، ضروری است.

او در پایان به توانمندسازی مردم، آموزش و اطلاع رسانی، مراقبت، نظارت و حمایت که از اهداف این طرح با هدف خودمراقبتی برابر بیماری کرونا است گفت: لکه‌گیری واکسیناسیون، پیگیری افراد پرخطر و تزریق دز سوم واکسن همه جزو گام ششم طرح شهید سلیمانی بوده و پس از این باید به سمت آموزش و اقناع‌سازی افرادی برویم که برای تزریق واکسن اقدام نکردند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.