سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش و پرورش:

ورود نیرو‌های جوان به دانشگاه فرهنگیان الزامی است

وزیر آموزش و پرورش در زاهدان گفت: ورود نیرو‌های جوان به دانشگاه فرهنگیان الزامی است و تمام کسانی که سنوات آنان تکمیل شده باید از ستاد خارج تا نیرو‌های چابک و جوان جایگزین آنان شوند.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان -  یوسف نوری در نشست صمیمی با دانشجویان و اساتید منتخب دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه فرهنگیان باید به صورت نظام یافته به دانشگاهی مسوولیت محور برای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی تبدیل شود و اگر به این مرحله رسیدیم تحول بنیادین هم به دنبال آن اتفاق خواهد افتاد.

او  گفت: دانشگاه‌ها به چهار گروه آموزش محور، پژوهش محور، کارآفرین و مسوولیت محور تقسیم می‌شوند که بیشتر دانشگاه‌های ما آموزش محور هستند.

به گفته وزیر آموزش و پرورش  با اعلام نهضت نرم افزاری و جنبش علمی از سوی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های ما وارد بخش دوم شدند و در این زمینه نیز درخشیدند، اما دانشگاه‌هایی که به مرحله سوم یعنی کارآفرینی رسیدند خیلی کم بودند.

نوری گفت: رهبر معظم انقلاب نیز از دانشگاه فرهنگیان و افسران سپاه پیشرفت همین انتظار را دارند و اگر دانشگاه فرهنگیان به مرحله ایفای مسوولیت اجتماعی برسد تحول بنیادین هم به دنبال آن اتفاق خواهد افتاد.

او گفت:  همانطور که امام صادق (ع) دانشگاهی درست کردند که عالمان بزرگی در رشته‌های مختلف از آن بیرون آمدند اظهار داشت: ما نیز در دانشگاه فرهنگیان باید به دنبال تربیت عالمان و اندیشمندان بزرگی باشیم که فرزندان این جامعه را به خوبی تربیت کنند.

وزیر آموزش و پرورش  گفت: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان باید در زمینه آموزش‌های حضوری و مجازی پژوهش‌های علمی و کاربردی انجام دهند.

نوری گفت: با یک دید آینده پژوهانه باید دانشگاه فرهنگیان را گسترش دهیم و طرح توسعه دانشگاه فرهنگیان را از بعد زیرساختی کمی، فیزیکی و غیر فیزیکی تدوین و اجرا کنیم.

او خطاب به دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه فرهنگیان استان گفت: برای توسعه کمی و کیفی دانشگاه در استان، منتظر مرکز نمانید و سعی کنید با استفاده از ظرفیت‌های داخلی مشکلات خود را حل کنید.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: برای تربیت دانش آموز صالح، خلاق، ولایتمدار و مسوولیت پذیر به مدرسه و معلم صالح نیاز داریم و تربیت چنین معلمی در دانشگاه فرهنگیان پیگیری و اجرایی می‌شود.

حسنعلی میرعبدی گفت: در آموزش و پرورش استان با تمام وجود در اختیار دانشگاه فرهنگیان خواهیم بود و پیگیری‌های لازم را برای رفع مشکلات خواهیم داشت.

او گفت: مهمترین مشکل دانشگاه فرهنگیان، نحوه گزینش اعضای هیات علمی این دانشگاه است که اگر از طریق فراخوان و مانند سایر دانشگاه‌ها صورت پذیرد سبب می‌شود افرادی به این دانشگاه وارد شوند که شناخت کافی از آموزش و پرورش و موضوعات آن ندارند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.