سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش و پرورش:

برقراری عدالت آموزشی سیاست دولت سیزدهم است

وزیر آموزش و پرورش گفت: فراهم کردن نصیب برابر آموزشی و عدالت ترمیمی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم است که با نگاه ویژه به نقاط محروم و مرزی انجام می‌شود.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - یوسف نوری  در نشست شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت:آموزش و پرورش بعد از معدن، بالاترین ارزش افزوده را دارد.

او می گوید: از کل جمعیت جامعه دانش آموزی ۸۰ درصد در دانشگاه تحصیل می کنند و ۱۵ درصد جذب بازار کار می شوند.

او   گفت: هر چه در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم، ضرر نخواهیم کرد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش  توجه به نقاط مرزی و حاشیه کشور و محرومیت‌ زدایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

او  بر اجرای دقیق قانون شوراهای آموزش و پرورش و پیگیری همه مؤلفه های حاکم بر این قانون و بهره گیری از ظرفیت همه نهادهای جامعه برای کمک به دستگاه تعلیم و تربیت تأکید کرد.

او بر ضرورت کارایی هنرستان‌ها تاکید کرد و گفت: هنرستان ها با هدف بهره برداری صحیح از این بستر برای توسعه اشتغال و اشتغال زایی در بین دانش آموزان باید در جوار کارخانجات و ظرفیت‌های اقتصادی استان مکان یابی و راه اندازی شوند تا امکان آموزش عملی نیز برای دانش آموزان فراهم شود.

نوری بر بهره گیری از ظرفیت عظیم مجموعه های خیریه تاکید کرد وگفت: شورای آموزش و پرورش ظرفیت خوبی است که می‌تواند شرایط موجود را روشنگری نماید و مصوباتی داشته باشد که تسهیل کننده جریان و فرآیندهای آموزشی، تربیتی و تجهیزاتی باشد.

وزیر آموزش و پرورش می گوید: مدیران آموزش و پرورش باید خود را راهبر، کارشناس و متولی پرداختن به امور در سطوح مختلف بدانند.

به گفته نوری واکسیناسیون و آموزش‌های حضوری را در مسیر توسعه عدالت آموزشی مهم بدانید و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنید.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.