سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جو بایدن:

برای مقابله با کرونا، نیرو‌های نظامی در ایالت‌ها مستقر می‌شوند

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که به منظور جلوگیری از شیوع بیش از حد گونه جهش یافته «اُمیکرون» تیم‌های نظامی در ایالت‌های مختلف مستقر خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا وضعیت شیوع کرونا در این کشور را نیازمند تلاش بیشتر برای مقابله با آن دانست.

طبق گزارش الجزیره، جو بایدن گفت: «تیم‌های نظامی و پزشکی از بیمارستان‌ها در سراسر کشور به مقابله با افزایش موارد ابتلا به گونه جهش یافته «اُمیکرون» حفاظت خواهند کرد.»

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «در ۶ ایالت که بیشتر از کرونا آسیب دیده‌اند، نیرو‌های نظامی بیشتری مستقر خواهند شد تا به آن‌ها در مقابله با پیامد‌های کرونا کمک کنند.»

سی‌ان‌ان دو روز پیش گزارش داده بود که با افزایش شدید موارد ابتلا به کرونا به علت گسترش سویه اُمیکرون ویروس کرونا در آمریکا، بسیاری از خدمات عمومی و حیاتی در این کشور با اختلال مواجه شد.

ابتلای شمار زیادی از کارگران شهرداری و خدمات شهری آمریکا به کرونا، انباشته شدن زباله‌ها را درپی داشته است. کمبود نیرو در بخش حمل‌ونقل نیز موجب تأخیر یا لغو سفر‌ها شده است. مسافران به علت کمبود نیرو در محل بررسی گذرنامه در فرودگاه‌ها سرگردان شده‌اند.

مسئولان خدمات اورژانس و پلیس درپی ابتلای شمار زیادی از نیرو‌های خود به کرونا مجبورند برخی تماس‌ها و درخواست کمک‌ها را بی‌جواب بگذارند. با بستری شدن حدود ۱۴۰ هزار بیمار کرونایی، یک چهارم بیمارستان‌های آمریکا اعلام کرده‌اند که در وضعیت بحرانی به سر می‌برند. آزمایشگاه‌ها نیز تنها آزمایش بیماران دارای علائم را می‌پذیرند.

میانگین موارد ابتلای روزانه به کرونا در آمریکا به ۷۳۰ هزار تن در روز رسیده است. کارشناسان درباره بروز وضع بحرانی، اختلال در خدمات رسانی زیرساخت‌ها و زیان اقتصادی بیشتر در این کشور هشدار دادند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.