سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار: سیستان و بلوچستان نیازمند سالانه ساخت ۲ هزار کلاس درس است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان برای رفع کمبود ۱۸ هزار کلاس درس سالانه نیازمند ساخت ۲ هزار کلاس است.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - حسین مدرس خیابانی  در نشست شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با حضور وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر به دنبال استان و کشور پیشرفته هستیم باید آموزش و پرورش توسعه یافته و مترقی داشته باشیم چرا که این دستگاه به عنوان تربیت کننده نیروی انسانی، رکن اصلی توسعه، پیشرفت و آبادانی جامعه محسوب می‌شود.

او می گوید:  سیستان و بلوچستان نیازمند بسیج همگانی و نهضت مدرسه‌سازی است که اگر صورت نگیرد با یک بحران جدی در این زمینه روبرو خواهیم بود.

به گفته استاندار سیستان و بلوچستان   با توجه به بنیه ضعیف اقتصادی مردم استان، ایجاد مدارس شبانه روزی برای کاهش هزینه‌های تحصیل یک نیاز ویژه است و یک برش ویژه می‌طلبد.

او گفت: برخلاف تصور رایج، مردم این استان با تحصیل فرزندان خود مخالفتی ندارند بلکه به دلیل نداشتن توان مالی برای پرداخت هزینه ایاب و ذهاب و سایر هزینه‌ها فرزندانشان مجبور به ترک تحصیل می‌شوند.

رییس شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: در استانی که در تمامی شاخص‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در رتبه آخر است و با میانگین کشوری فاصله کهکشانی دارد باید نگاهی ویژه به مشکلات موجود داشت و راه حل ویژه اتخاذ کرد.

مدرس خیابانی ضرورت توسعه هنرستان‌ها در سیستان و بلوچستان را راهبردی عنوان کرد و گفت: این استان منطقه‌ای تجاری است که از محل درآمد‌های تجاری برای توسعه صنایع استان استفاده می‌کنیم و بر همین اساس برای داشتن نیرو‌های فنی بومی بمنظور به کارگیری در این صنایع، به رشته‌های فنی و حرفه‌ای بیش از سایر رشته‌ها نیازمندیم که ایجاد و توسعه هنرستان‌ها را ضروری می‌کند.

وی با اشاره به مشکل عدم ماندگاری معلمان و نیروی انسانی در سیستان و بلوچستان، بر ایجاد و تقویت مشوق‌ها در استان تاکید کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان ایجاد فضا‌های آموزشی و دانش‌آموزی در سواحل مکران را یکی از عوامل مهم توسعه این منطقه عنوان کرد و گفت: زمین اردوگاه دانش آموزی در چابهار تامین است و آموزش و پرورش باید برای ساخت آن اقدام کند.

استاندار سیستان و بلوچستان بر ایجاد آموزش و پرورش ناحیه سه زاهدان و ساخت مدرسه در حاشیه شهر زاهدان و چابهار تاکید کرد و گفت: شورای آموزش و پرورش استان وقتی تاثیرگذار خواهد بود که با در دست داشتن اختیارات لازم، بتواند به طور مستقل برای حل مشکلات داخل استان تصمیم گیری کند.

مدرس خیابانی گفت: نیروی انسانی در هر جامعه، پرورش یافته آموزش و پرورش است؛ بنابراین اگر بخواهیم مدیران، پزشکان، مهندسان و نیرو‌های متخصص و توانمند در آینده کشور داشته باشیم باید به توسعه و تقویت آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

به گفته او  برای توسعه پایدار به آموزش و پرورش قدرتمند نیاز داریم و باید کمک کنیم با ایجاد فضای آموزشی مورد نیاز بدنه آموزش و پرورش را بیش از پیش قدرتمندتر کنیم.

مدرس خیابانی انتخاب سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد دومین سفر استانی وزیر آموزش و پرورش را نشان دهنده اهمیت این استان برای وزارتخانه عنوان کرد و گفت: برای حل مشکل کمبود فضای آموزشی در این استان باید از ظرفیت دستگاه‌های درآمدزا در کشور استفاده شود و نگاه دولتمردان نسبت به این موضوع جدی شده و می‌طلبد از روی کاغذ بر روی زمین پیاده شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.