معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر همکاری و مشارکت حداکثری خانوده‌ها نسبت به انجام واکسیناسیون کرونا تاکید کرد.

سید مهدی طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه بازدید از مرکز تجمیعی واکسیناسیون دانش آموزان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  گفت: خوشبختانه با تسریع روند واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال پوشش واکسیناسیون در این گروه تاکنون به ۲۳ درصد رسیده است و با مشارکت آموزش پرورش شاهد افزایش تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون هستیم.

طباطبایی در خصوص نوع واکسن تزریقی دانش آموزان گفت: بر اساس مطالعات بین المللی که بر روی واکسن سینوفارم انجام شده، اثر بخشی این واکسن برای گروه سنی ۳ تا ۱۷ سال به اثبات رسیده و بعد از بررسی‌های انجام شده وزارت بهداشت، مجوز تزریق آن برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال داده شده است.

او  لازمه پوشش مناسب واکسیناسیون دانش آموزان را همراهی و مشارکت خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: از تمامی هموطنان عزیز تقاضا می‌شود نسبت به واکسیناسیون خود و خانوده شان اقدام نمایند.

او گفت: فراموش نکنیم که هیچ واکسنی اثر بخشی ۱۰۰ درصد ندارد و تا زمانیکه زنجیره انتقال بیماری در جامعه قطع نشده در کنار انجام واکسیناسیون کرونا، استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی حائز اهمیت است.

او ضمن ابراز نگرانی از خیز ششم بیماری کرونا در کشود افزود: اگر با شروع فصل سرما واکسیناسیون تکمیل نشود، احتمال وقوع خیز جدید بیماری و شیوع ویروس‌های جهش یافته را درکشور خواهیم داشت و این مسئله بسیار نگران کننده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: از ابتدای شروع واکسیناسیون کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکنون بیش از ۵۳۲ هزار دوز واکسن کرونا تلقیح شده و پوشش واکسیناسیون در جمعیت بالای ۱۸ سال حدود ۳۰ درصد رسیده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار