سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آنگارا در خوشاب ۴۲ هزار جوجه را تلف کرد

رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: ویروس آنگارا در خوشاب، ۴۲ هزار و ۸۰۰ جوجه ۲۳ روزه را تلف کرد که بطور کامل روز گذشته مختومه سازی انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -  محمود ترخاصی گفت: این کانون با ظرفیت حدود ۴۳ هزار طیور، اولین کانون آلوده به آنگارا در خوشاب بود، به همین دلیل اهمیت زیادی داشت که در سریعترین زمان ممکن مختومه سازی اصولی انجام شود تا از انتشار آن جلوگیری شود.

آنگارا، اولین بار در سال ۱۹۸۷ در منطقه آنگارا در نزدیکی کراچی پاکستان تشخیص داده شد و بدین دلیل به آن آنگارا گفته می‌شود و همچنین نخستین مورد بیماری آنگارا اسفندماه پارسال در خراسان رضوی شناسایی شد که این بیماری بیشتر در بین مرغ‌های گوشتی استان شیوع دارد.

آنگارا یا التهاب حاد ویروسی کبد در طیور، یک بیماری ویروسی ویژه طیور است و هیچ خطری برای انسان ندارد.

عامل این بیماری آدنوویروس گروه یک است، و، چون تکثیر در دستگاه گوارش طیور انجام می‌شود، انتقال آن از راه مدفوع، لباس، کفش و وسیله نقلیه به نقاط دیگر امکان پذیر می‌باشد.

شبکه دامپزشکی خوشاب روز گذشته با ۴ نیروی عملیاتی و ۱۱ نیروی کمکی مرغداری در ۱۵ ساعت موفق به مختومه سازی کامل شد.

رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب در پیام هشداری به مرغداران گفت: هیچ سهل انگاری بعداز مختومه سازی این کانون، از مرغداری‌ها پذیرفته نیست و باید تمام نکات بهداشتی بطور کامل رعایت شود و تمام پرسنل واحد‌ها توجیه باشند.

انتهای پیام//ع. ظ.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.